Hjälp med att köra in Juwe's

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av jebediah, 6 jul 2011.

1. jebediah

jebediah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Med risk att låta som en trasig LP skiva. Medan MIUI grabbarna håller på att översätta till Svenska så hade jag tänkt testa Juwe's, kanske det faller mig i smaken så jag t,om stannar där :)

Saken är den att jag är helt novice på Samsung och är livrädd att bricka telefonen. Hittills är telefonen helt default med Basbansversion: I9000XXJVO

Läste genom "How to install Juwe's" på XDA men körde genast fast då det stod "MAKE SURE YOU FLASH FIRST STOCK XXJVQ ROM AND MODEM"

Summan av kardemumman. Kan någon skriva ihop ett enklare steg för steg som jag kan följa, eller är det bara att rocka på och hoppas på det bästa? :D Ska man roota telefonen innan jag börjar eller?

EDIT: Telefonen är helt nollad och det är inga program eller dylikt som jag vill spara.

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    sökfunktionen :) https://swedroid.se/forum/40614-rom...5-1-xxjvq-based-official-android-2-3-4-a.html istället för att skapa en ny tråd när det redan finns en för detta ämne. No hard feelings.

Det förklaras väldigt enkelt hur du ska gå tillväga på xda, är du ändå osäker så läs en gång till. ta ett steg i taget och kontrollera att att stämmer överens med vad som står i guiden.

3. grasfer

grasfer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

4. jebediah

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Sorry. Valde att göra en ny tråd för att snabbare få svar. Vet inte hur bra respons man får på en tråd med 252 svar :)

5. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    tro mig du kommer få svar ;) att skapa en ny tråd med samma innehåll skapar bara irritation och tar onödig med plats på forumet.

6. jebediah

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Har pm'at mod och bett honom ta bort tråden. Fortsätter i Juwe's tråden.