Fråga: Hjälp med att välja större batteri!

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Kapten N, 3 feb 2014.

  1. Kapten N

    Kapten N Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2014
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har en fråga om vilket batteri jag ska välja till min Galaxy S3. Funderar på mellan dessa 3:


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Eller vet ni något annat batteri som inte kostar jätte mycket? Är det storleks skillnad på original batteriet på 3000mah och de 2a andra på 4500mah? Behöver vilket fall som helst ett nytt batteri. Det batteriet jag har nu har kraftigt försämrats (+ kanske att min mobil suger mer batteri nu än tidigare också).

    När jag kollar på en stream på telefonen med mobildata på och lägsta ljusstyrkan så drar det på kanske runt 40 minuter 50%! Surfar i max H+. Tidigare kunde de dra mycket batteri, men inte så här löjligt mycket. Förutom när jag kollar på en stream i telefonen så har jag tidigare klarat mig rätt okej med batteriet (på den tiden när det var bra)

    Så jag hoppas på lite hjälp från er här på forumet på jakt efter ett bra mobilbatteri. :)
     
    Last edited: 3 feb 2014
  2. nikliz

    nikliz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    iPhone 8 Plus
    kan rekommendera det sista, samsungs 300 mah. kört det nu i en vecka och batteritiden är ohyggligt bra! telefonen blir bättre att hålla i med det lite tjockare skalet känns mer gediget på något sätt.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
     
    Euran70 gillar detta.
  3. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    ja det på 3000 från samsung duger, köp inga kina skit eller liknande dom är värdelösa, sen blir mobilen en aning tjockare vilket jag tycker är bra och kameralinsen kan inte repas då det blir ett litet hål om man lägger ner på border vilket jag tycker e bra.
     
  4. brynte5

    brynte5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Platta:
    Ipad Air 2
    jag valde nyligen samsungs egna på 3000 mah!
    ju starkare batterier, desto större batterier= tjockare mobil
    jag har sett att det finns batterier till s3 på 7000 mah och det hade ju varit otroligt gött, men då blir den tyvärr väldigt tjock!
    tycker att det på 3000 mah är en ganska bra kompromiss och jag kan acceptera den ökade tjockleken och tyngden!
    känns tryggt att det är samsungs egna oxå, tycker jag!