Hjälp med flash

Diskussion i 'Magic' startad av Shadows, 6 okt 2011.

  1. Shadows

    Shadows Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    så här langt har jag kommit -


    SAPPHIRE PVT 32A ENG S-OFF H
    HBOOT-1.76.2007 (SAPP10000)
    CPLD-12
    RADIO-6.35.08.29
    AUG 21 2009, 18:19:15


    Har haft framme FASTBOOT USB på mobilen men hänger inte riktigt med vad jag ska gör sen. nån som kan guida mig genom hur jag lägger in en nyare/uppgradering av android in ??

    :))
     
  2. Evilus

    Evilus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    om du förklarar för mig hur jag fixar ENG S-Off så kan jag hjälpa med att flasha tror jag. Jag lyckas inte få S-off utan bara ENG :)
     
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Ber om ursäkt för det väldigt försenade svaret mina vänner! Men bättre sent än aldrig :)

    Shadows.

    Välkommen till forumet! Du har lyckats att få rootaccess på telefonen vilket är jättebra, nu tycker jag att du ska ta och fundera ut vilken custom rom du vill ha på mobilen och sedan följa instruktionerna från den utvecklaren. Själv har jag bara kört CM (Cyanogenmod.com) på min gamla magic så den är väl den enda jag känner mig bekväm med att rekommendera. Om du följer deras instruktioner så hoppar du helt enkelt över instruktionerna för root och går direkt på flashningen.

    Evilus:

    Beroende på viken vilken version av Magic du har ( antagligen 32A ) så går det till på olika sätt. Ta reda på det genom att trycka in bakåtknappen samtidigt som on/off knappen när du startar. Det kommer att stå 32A eller 32B högst upp på skärmen.