Problem: Hjälp med fota/inställningar med Z3an

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av spice, 22 okt 2014.

  1. Zydeco

    Zydeco Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu är jag inte bäst på kameralingo men jag tror det innnefattar båda. Z3C gör ett hastig omfokusering men exponering gör den inget åt, där måste man flytta kameran och att klicka gör inget. Det saknar jag för att det är lätt att få till en bra bild när man slipper att allt blir mörkt ifall man pekar kameran mot ett fönster till exempem
     
  2. svasse

    svasse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig!
    På min gamla xperia kunde jag välja motiv när jag fotograferade, t.ex närbild, dokument osv. Väldigt bra för mig som fattar noll och inte vill hålla på med inställningar.
    På min nya z3 compact verkar det vara borta? Om jag väljer läget "Manuellt" dyker dock den knappen jag letar efter upp, "SCN" men den går inte att trycka på??
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    den går förmodligen att trycka på om du avaktiverar hdr?
     
  4. svasse

    svasse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Stort tack! Det hjälpte lite. Man kan välja olika objekt såsom snö, närbild osv men endast om upplösningen är max 8mp.
    Varför??
    Jag vill ha en bra kamera som sköter sig själv men nu dyker det upp en massa små symboler nere i högra hörnet. Ibland en gubbe som springer (trots att jag håller mobilen stilla), ibland verkar gubben stå stilla, ibland dyker ett stearinljus upp osv osv. Och fyrkanten som jag tror har med fokus att göra verkar fokusera på vad den känner för.
    Kan man få den att fokusera på mitten av skärmen?
    Och till sist, finns det en bra användarhandbok som beskriver hur kameran fungerar och alla dess "finesser"?
     
  5. aoceni

    aoceni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tycker mina bilder blir bättre med
    manuell
    4:3
    Scene - Bildstabilisator
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    tycker snap camera ger bättre bilder överlag och dessutom är den sjukt mycket snabbare på att ta actionkort. min första sonylur efter alla lovord och generellt är jag riktigt besviken faktiskt. men det blir väl bättre kanske ;)
     
    fruktsallad gillar detta.
  7. Dizzy89

    Dizzy89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ska se om jag kan ta några specifika bilder o lägga upp imorgon, och problemet ngn hade med Panorama är det enda problemet du själv skulle jag gissa, du e nog lite för ivrig för jag har misslyckats och fått den där svarta delen 1-2 ggr men den går ju simpelt att klippa bort på under 5sek liksom. men som sagt inte ett problem jag stött på.
     
    fruktsallad gillar detta.