Hjälp med Google tvåstegsverifiering

Diskussion i 'Allmänt' startad av Papazian, 24 mar 2015.

  1. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hallå!

    Jag nappade på att skaffa tvåstegsverifiering på Google ganska nyligen och nu fungerar inget kopplat till Google på mobilen. Kan inte synka kalendern, kontakter, ingenting. Det måste ha med tvåstegsverifieringen att göra, men hur löser man detta? Den frågar inte efter någon verifiering utan program som ska synka mot Google bara misslyckas med det.

    Uppskattar hjälp, tack!
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Det ska inte vara någon skillnad. Jag kommer inte ihåg hur min mobil reagerade när jag aktiverade tvåstegsverifiering, men i alla fall inte det du beskriver. Däremot kanske jag var tvungen att logga in på mitt konto igen på mobilen. Om det krävs brukar det dock dyka upp en notifikation.

    Hur ser det ut om du går till Inställningar - Accounts - Google och ditt konto? Står det bara att all synk har misslyckats? Vad händer om du trycker på Sync now?
     
  3. repan01

    repan01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Telia, Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Sony Xperia X Performance
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Info:
    Används enbart som väckarklocka
    ROM:
    Sony Z2 (WiFi)
    Jag aktiverade min tvåstegs långt innan nuvarande platta och telefon, så när jag konfigurerad mina nuvarande använde jag "applösenord" (googla "Google applösenord"), dock så behöver du nog ta bort ditt googlekonto från mobilen, för att sedan lägga till det igen men med lösenord från applösenord och inte ditt ordinarie.
    Du kan även testa följande, på din mobil, logga in på din gmail via webläsaren. Då går du genom tvåstegsverifieringen. När du får möjligheten, klicka i att din enhet är en betrodd enhet så att det räcker med enbart ditt lösenord för att logga in i framtiden (från just mobilen). Detta kan ev fungera så att du inte behöver plocka bort och lägga till ditt konto igen.
     
    Papazian gillar detta.
  4. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen, ska testa.