Hjälp med installation av app

Diskussion i 'Frågor och support' startad av androidlamer, 12 nov 2018.

  1. androidlamer

    androidlamer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Har tankat ner en APK-fil till C2-TreadMill (löpband) applikationen på denna sida C2 Treadmill Mobile App och använder "APK Installer" för att starta installationen. Får information om att appen vill komma åt SD-kort, bilder, location osv. och godkänner det. När installationen pågått någon sekund endast, får man tillbaka informationen "App not installed".

    Någon som har något bra förslag hur man kan komma vidare och få appen installerad?
     
  2. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Vet inte om det hjälper i detta fall men jag brukar använda MyPhoneExplorer (även) för att installera APK,er.
     
    androidlamer gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hmm. Är APK installer en specifik app? Eller är det bara den vanliga systeminstallationen du tänker på? Du borde kunna installera appen om du hämtar den genom Chrome och bara startar installationen utan något särskilt program.


    Men det kan vara så att appen inte är kompatibel med din Android-version. Har du en gammal telefon eller en väldigt ny telefon?

    Du kan fråga tillverkaren vad det är för systemkrav som gäller för att kunna installera appen.
     
    androidlamer gillar detta.
  4. androidlamer

    androidlamer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Det har löst sig!

    Körde med "APK Installer" som är en egen app för just APK-filer, utan någon lycka. Provade att installera på en äldre, factory resettad Samsung Galaxy, och då gick det bra. Provade att lägga in appen i en Lenovo-padda (Android) och det gick också bra.

    Antar att det har att göra med någon über-inställning i min nyare Galaxy A5 (2017) som gör att det inte går att installera på den. Nu fungerar det i alla fall - dock på en annan lur :)

    Tack för era svar!