ROM: Hjälp med Mini S3 Gt-i8190

Diskussion i 'Galaxy S3 Mini' startad av Fideloken, 26 feb 2016.

  1. Fideloken

    Fideloken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej. Jag är väldigt N00b på detta om man säger så. Har en s3 mini som har varit i skåpet nåt år eller så och romen som är i den har skitit sig då jag installerat den sp telefonen funkar 10% ungefär :D Så jag undrar om nån här kan hjälpa mig och linka till nån rom som funkar bra och även nån du skulle rekomendera. Behövs det installeras något annat än ny ROM eller räcker det? har läst massa trådar men blir ara förvirrad av allt. Så vore tacksam om nån kunde lägga nån minut av sin tid och hjälpa mig :) Tack på förhand
     
  2. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Jag har just räddat livet på min S3 Mini och tror jag snart kan allt om den. Åtminstone hur man använder Heimdall med en Linuxdator.

    En mycket kompetent ROM är Virginity14 som finns på XDA. Dock är den en bantad originalstock så Samsungs trista gränssnitt känns igen. men den är stabil.
     
  3. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Jag har också CM från 20140430 som går bra men är lite fladdrig i Webläsaren. Den kommer från den där polska sidan som också länkas från XDA.

    Problemet med min mobil är att man inte kan nå recovery med tangenterna - då hamnar man i Odin och det gör mig inte så lycklig. Därav Heimdall. Så, när den hängde sig på boot så var det nära att mobilen höll på att kasseras. Nåja, det löste sig efter några dagar.
     
  4. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Vad vill du ha hjälp med?