Hjälp med Moto g8 Power

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av Alti, 24 feb 2021.

  1. Alti

    Alti Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2019
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det är naturligtvis jag själv som har klantat mig. Jag hade glömt bort att jag en gång i tiden hade gjort en "whitelist" med fasta IP-adresser i routern. Moton behövde läggas in i den listan.

    Min fru tvingades sluta använda sin Huawei-telefon pga att Bank-ID inte längre tolererar den android-5-version som finns i telefonen. Därför har vi köpt en Moto g8 Power, och hoppas att android-10 ska hålla ett tag.

    Men vi förstår oss inte på den nya telefonen, och någon manual tycks inte finnas. Vi behöver därför hjälp, i första steget för att ansluta till wifi. Vårt nätverk X2 har stark signal men anses vara inaktiverat av g9. När jag knappar in lösenordet ansluter g9 till X2 men sparkas blixtsnabbt ut igen för att återgå till att vara inaktiverad.
     
    Last edited: 6 mar 2021
  2. pacc

    pacc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2016
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    332
    Hellre att du beskriver lösningen på problemet för någon annan.

    G8 power har ju inte 5ghz så det kan nog bli problem med routerinställningar med delat ssid för 2.4 och 5 ghz wifi.
     
  3. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Nej, det brukar inte ge några problem i praktiken. Saknas 5Ghz-bandet hos klientenheten så är det vad den anbelangar som om 5Ghz inte ens finns.