Hjälp med problem (launcher pro +)

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Caroline81, 15 jan 2011.

  1. Caroline81

    Caroline81 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Börjar med att be om ursäkt ifall jag postar detta i fel tråd etc etc (tyckte dock det var en god idé att posta där många ser min tråd), men grejen är att jag behöver Er hjälp med ett stort (!) problem (är väl egentligen inte ett stort problem som så kanske, men det är ett irritationsobjekt i alla fall!).

    Jag har en SE x10, Launcher pro plus installerad och 7 hemskärmar valt. På den 3e skärmen (från vänster) och endast på denna skärmen så står det "Det" halvt synligt längst ned (se bilder)... Från början var det en androidgubbe som man såg överdelen på. Vete tusan varför det ändrades till "Det" (dessutom med en svart ruta runt omkring :() eller hur "Det" tillkommit (eller varför ens just "Det"??) eller vad det är, men framförallt hur gör jag för att bli av med det?? Blir helt ärlig tokig på det! :cry:

    Detta syns enbart när jag har Launcher Pro som default home, inte annars, så därför antar jag att det har något med LP att göra?! Hoppas innerligt att någon vänlig själv vill bistå med alla idéer och hjälp som bara är möjligt <3
     

    Bifogade filer:

  2. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Det ser ut som om du haft en widget där, som sedan försvunnit.
    Texten är : "Det gick inte läsa widgeten" tror jag.

    Om du kommer åt på nåt sätt, så håll inne och ta bort.
    Testa att aktivera i launcherpro att du kan rotera telefonen, kanske kommer du åt den failade widgeten då.
     
  3. farquado

    farquado Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Har du ändrat antalet rader på homescreen? Öka isåfall antalet rader så kommer den längre upp. Och då kan du ta bort den.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
    Caroline81 gillar detta.
  4. Caroline81

    Caroline81 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Testade vad du föreslog (kan förresten mycket väl stämma att det är en widget som jag tog bort :ehm:), men i det roterande läget så syns den inte alls tyvärr, och jag kan ej komma åt den i 'vanligt' läge för när jag försöker trycka på den så kommer det bara upp om jag vill ändra ikonerna/genvägar i dockan :ehm: ... Ska inte börja fråga hur tusan en gammal widget som jag kastade kan lägga sig så ...o_O

    edit: Farquado, Tack! Du är en ängel!! :) Det fungerade! :D
     
    Last edited: 15 jan 2011