Problem: Hjälp mig att avinstallera CWM (Återställning)

Diskussion i 'G2 - ROM-filer och utveckling' startad av N-sane, 31 mar 2014.

  1. N-sane

    N-sane Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har allvarliga problem med telefonen efter att ha pillat i build.props utan att ha tagit en backup. Problem med att skicka sms (går bra att ta emot) och ibland försvinner internetförbindelsen trots att jag är ansluten via 4G, så därför behöver jag återställa till original-ROM.

    Tyvärr har jag installerat CWM (ClockworkMod) på min telefon och enligt de flesta guiderna så är det inga problem att återställa till original-ROM så länge man inte har just CWM installerat....

    Ex. ingen av dessa metoder fungerar:
    http://www.kczon.com/how-to-unbrick-recover-update-lg-smartphone-online/

    Tips på hur jag ska lösa detta mottages väldigt gärna!
     
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

  3. N-sane

    N-sane Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det verkar även från den tråden som att nästan ingen med CWM installerat verkar ha lyckats. Om det inte finns något annat alternativ så testar jag ändå, jag måste kunna surfa och smsa nu i veckan. Exempel från en sökning på CWM i den tråden:

    1 2 3 4 5

    Kanske de har misslyckats med att följa instruktionerna eller något, svårt när ingen verkar återkomma med svar om ifall det löst sig eller inte.
     
  4. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Vilken recovery du har ska inte spela någon roll då du flashar kdz från download mode. Kan även säga att jag återställt från alla typer utav custom recovery.
     
    N-sane gillar detta.
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag lyckades inte ens installera toolen eller så stämde inte patharna alls med det som stod i beskrivningen ;)

    edit: märks att man är unixtomte och inte fixar windows.. hade glömt hidden folders :D

    jag antar att jag skulle kunna flasha 4.4.2 rakt av nu då och roota sen. vilken kdz-fil väljer jag?
     
    Last edited: 1 apr 2014
  6. N-sane

    N-sane Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Uppdatering.. !
    Har tidigare inte haft tid med att flasha om (och väntat på att LG ska lösa ljudbuggen) men idag så hade jag lite tid över och gjorde det ändå.
    Följde guiden för att flasha in 4.2.2 på nytt men sedan så rootades den igen + TWRP + Pardus HD och nu är jag mycket nöjd!

    Enda problemet är jag fortfarande inte kan skicka SMS! Kan det vara så att build.prop inte skrivs över när man flashar nytt? Det känns osannolikt men kanske är det så. I så fall - någon vänlig själ som orkar dela med sig utav sin build.prop (Helst original 4.4 eller Pardus ROM)? Då kan jag testa och se ifall det löser problemet, annars vettefan vad det är..
    Här är en Build Prop Editor som man kan göra en backup ifrån och då kanske dela med sig av den.

    Du hade helt rätt - Det fungerade mycket bra! Tack! :)

    Denna kdz använde jag: Europe Open D802 (4.2.2 men du kan uppgradera därifrån antingen med OTR eller via LGs mjukvara).