Hjälp mig, ska köpa smart tv på rean, aldrig speglat‼️‼️

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av knaspia, 27 dec 2022.

1. LovelyLife

LovelyLife Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Jag har kört TV med mobil hotspot i flera år, det funkar utmärkt.

De Androidmobiler jag har haft kan ansluta upp till 10 enheter via Wifi hotspot. Så du kan ha din mobil med hotspot på laddning för att styra tex en chromecast med en annan mobil eller helst med fjärrkontrollen om du köper en Chromecast med GoogleTV eller en smart TV

Det har hänt under olika versioner av Android att man ibland behöver ha 2 mobiler för att tex ställa in en chromecast men just nu behöver du inte det.

Om du kör via chromecast eller via googleTV inbyggt i en tv spelar ingen roll. Men var beredd att försäljare på Elgiganten och tom personal på teleoperatörerna inte förstår vad du försöker göra eller till och med kommer med felaktig information.

Har du en gammal TV skulle jag köpa Chromecast Google TV HD med fjärr, köp ingen "gammal" Chromecast utan fjärr, de är ofta sega och frustrerande att koppla upp mot mobilens nätverk och just fjärren gör STOR skillnad på upplevd smidighet i styrning!! https://www.netonnet.se/art/tv/medi...OQyZ-sgWqNRij_k3KwtS0cQIhbIPiGSgaAr5yEALw_wcB

Kristy gillar detta.
  2. knaspia

knaspia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Halebop,
    Telefon:
    Xiaomi Redmi 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop,
    Telefon:
    Xiaomi Redmi 10
    Övrigt:
    Hp slate book 14 med android 4.4
    Tusen tack för allas hjälp å snabba respons. Jag har nu köpt en ny tv , tvär nöjd ! Hade jag lyssnat på Elgiganten hade det blivit en Philips med direct wifi, vilket inte var I min prisklass.
    Köpte Toshiban från Netonnet som jag blev rekommenderad,då jag själv redan spanat in den med, och inte orkade med mera beslutsångest ,.! Allt har funkat bra utan några svårigheter. Och spegla,.. ja de var då ingenting jag hade behövt fråga om insåg jag när jag fick tv:n...

chraist, Pfefe, LovelyLife och 4 andra gillar detta.
  3. knaspia

knaspia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Halebop,
    Telefon:
    Xiaomi Redmi 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop,
    Telefon:
    Xiaomi Redmi 10
    Övrigt:
    Hp slate book 14 med android 4.4
    Undrar dock om det går att använda Tvn 's usb port till att driva min Led light Strip?]

Bifogade filer:

4. tooobe

tooobe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    566
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Det framgår inte av specifikationerna vilken strömstyrka usb porten klarar, men alla usb a portar klarar spänningen 5v som led stripen är så det är bara att prova, det värsta som kan hända är att usb porten inte klarar att driva led stripen. Varken stripen eller tvn kan ta skada av det.

Edit: ser att led stripen är på drygt 14W totalt dvs 3 ampere vid 5 volt. Det är det nog tyvärr få tvapparater som kan ge på sina usb portar men jag kan ha fel. Bara att testa som sagt.

Kristy gillar detta.
  5. tooobe

Mottagna gillanden:
    566
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    There is literally zero percent chance of that happening, the light strip can't draw more amps than the outlet can provide and the voltage is fixed at 5V.

Zooklubba, jnsson och maRRtin gillar detta.
  6. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 174
    Om teven pajjar av att koppla in en enhet som drar mer ström än vad teven kan leverera så lär det vara ett garantiärende och det kan bli ett jäkla hallaballo över kvaliteten på teven.

Det vore ytterst osannolikt att en teve såld på svenska marknaden av ett känt märke kan gå sönder av den anledningen, däremot kan jag tänka mig att det skulle kunna hända med enheter köpta direkt från Kina...

7. tooobe

Mottagna gillanden:
    566
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Jag tror inte ni förstår riktigt hur elektricitet fungerar. En enhet kan inte dra mer ström än vad en källa kan leverera.

Kiddy, JohnnyMann, @ndy och 1 annan gillar detta.