Hjälp mig välja mellan Mi watch och gtr 2e

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av TFHammar, 5 aug 2021.

  1. TFHammar

    TFHammar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har fastnat i beslutsångest-träsket.
    Har haft en amazfit bip s i lite drygt ett år, är väldigt nöjd sett till priset på klockan och behöver egentligen inte mycket mer. Anledningen till klockan är först och främst GPS'en och sport-tracking (puls, pace m.m.) så när jag köpte min först "smartklocka" föll valet därför på bip istället för något billigare band just pga GPS.
    Nu använder jag klockan mycket mer än vad jag trodde jag skulle, problemet är bara att den är så jäkla ful.

    Eftersom jag numera använder klockan till vardags vill jag ha en snyggare såklart. Jag har sorterat ut till två klockor, men vet inte vilken av dom jag ska välja. Mi watch och Amazfit GTR 2e kostar lika mycket (en prisklass jag vill ligga på) och fyller båda i stort mina behov.
    Fördelen med Mi watch är gps'en som verkar vara bättre (och detta är en väldigt viktig funktion för mig) men gtr 2e är betydligt snyggare (vilket egentligen är orsaken till att jag köper en ny), jag har också all data från nuvarande bip s i notify for amazfit och zepp och slipper således synka över och börja om med ny app. Enligt omdömen så ska dock gps'en på gtr 2e vara lite skakig, men tänker att detta kanske löser sig med uppdateringar så småningom då den inte har sämre gps än min nuvarande bip s på pappret.

    Så, hjälp mig välja. Vad tycker ni?
     
  2. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 237
    Mottagna gillanden:
    1 206

    MINA ENHETER

    Om det inte kommit någon uppdatering på appen för mi watch så kan du inte synka din data till någon extern tjänst som Strava.
     
  3. TFHammar

    TFHammar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ok? funkar inte Mi watch med appen Notify for Mi band? Jag synkar allt från min bip s via notify appen idag, funkar hur bra som helst.

    Är det så går ju mi watch bort. vill kunna synka över till runkeeper bl.a. samt att jag har en amazfit smart scale vars värden jag vill ha in i samma app där träningen sammanställs.
     
  4. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 237
    Mottagna gillanden:
    1 206

    MINA ENHETER

    Det kan jag tyvärr inte svara på. Kolla i appen om klockan finns med bland kompatibla enheter. Du kan ju alltid köpa klockan på typ Netonnet och lämna tillbaka om det inte funkar.