Problem: Hjälp! Min Z5c vägrar tömma papperkorgen

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av Schneewittchen, 20 nov 2017.

  1. Schneewittchen

    Schneewittchen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag använder mejl-appen som följde med telefonen, och det har funkat bra hittills MEN...
    Sen en tid så går inte papperskorgens räknare ned till 0 när jag tömmer den. Den visar 99 trots att papperskorgen är tom. Vilket jag skulle strunta i om det inte vore för att papperskorgen uppför sig som om den vore överfull. Varje gång jag raderar ett mejl får papperskorgen ett rött utropstecken och så säger den att det finns fler än 100 mejl där och att jag borde tömma den. Varenda gång jag raderar ETT mejl alltså.

    Har prövat att rensa cache resp starta om luren men det hjälpte inte. Har rotat runt i diverse inställningar men hittar inget användbart, och har även försökt att komma åt mejlen via MyPhoneExplorer (gick inte) och Xperia companion (hittar massor av mappar men fattar inte vilken som ev innehåller raderade mejl).

    Helt klart ett i-landsproblem men jag skulle ändå bli glad om jag kunde få lite hjälp med att knäcka det.
     
  2. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej Schneewittchen, jag beklagar att höra om problemet som du upplever. :(

    Vad är det för typ av E-postkonto, rör det sig exempelvis om Exchange ActiveSync eller IMAP? I tillägg, om du öppnar din E-postinkorg via en dator (om du har möjlighet till det), är E-postmeddelandena kvar i papperskorgen, eller är den tom?

    Om du inte ser E-postmeddelandena via en dator, så vore det nog enklast att göra om synkroniseringen mot ditt E-postkonto genom att radera E-postkontot från din telefon och sedan lägga in det på nytt. Du kan radera det genom att gå in på Inställningar > Appar > Mejl > Lagring > Rensa data.

    Hör av dig kring hur det gick!
     
    Last edited: 21 nov 2017
    Kristy gillar detta.
  3. Stal

    Stal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Vad händer om du tar bort kontot och sen lägger till det igen? Rensas inte allt i papperskorgen då?