1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Hjälp och tips om köp i USA sökes

Diskussion i 'Allmänt' startad av Eka, 11 mar 2011.

  1. Eka

    Eka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena,

    En polare skall dra till New York på Måndag och jag tänkte eventuellt passa på att be han köpa med en ny lur hem till mig. Inte för att jag absolut behöver en ny, men när dollarn står i 6,30 i kombination med att elektronik är billigt i allmänhet i USA så är det jävligt svårt att låta bli.

    Vilka är dom nya ballaste telefonerna som är släppta i USA? Någon som vet en bra webbutik där man kan kolla priser och utbud i dagsläget?

    Vore hemskt tacksam för lite tips och hjälp. Om det är något man skall akta sig sig för som problem med kompatibilitet och dyligt så berätta gärna det med.

    Tack på förhand!
     
  2. mekholm

    mekholm Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag är inte expert på ämnet men i USA har de sina lurar kraftigt bundna till sina operatörer. T.ex en Verizon-telefon funkar inte på AT&T osv. detta för att de använder helt olika nät (frekvenser?). Jag skulle fråga i affären hur det funkar med den mobil du vill köpa om du ska använda den i Europa. (GSM, 3G, 4G, LTE osv osv). USA är billigt men krångligt mobilland.

    edit: Läs här om ämnet. Det ska nog funka bra ändå...
    https://swedroid.se/att-importera-en-htc-magic-fragor-och-svar/
     
    Last edited: 12 mar 2011
  3. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Köp telefoner hos t-mobile så ska det fungera fint för de har samma frekvenser som oss. Så kolla på deras websida för att se vad du kan köpa http://www.t-mobile.com/.
     
  4. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Google Nexus S verkar ju vara en härlig telefon, finns hos bestbuy.com