HJÄLP :P

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av halvar, 8 mar 2011.

  1. halvar

    halvar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Var å lämnade tillbaka min kendo m7 ska nu köpa en bättre platta men vilken ska man köpa ja kan lägga mellan 3000 - 4000 för en platta och kravet är att den ska ha kapasitiv skärm funderar på nook color men de blir väll en massa tull avgifter å sånt om man köper den via ebay kom gärna med lite olika tips på paddor tack på förhand
     
  2. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    har du den budgeten så är det lugnt en nook kostar från 275usd på ebay går säkert att hitta billigare men det var den jag tog som exempel frakten ligger på 40usd
    nu är jag lite osäker på om en nook går som en dator eller inte men jag körde på det på tullverkets sida då skulle den totalt gå på 2283.36sek så under 3000 kommer du allt

    du kan ju spana runt och testa själv http://www.tullverket.se/innehallao...denformular.4.3cf19d0112524cb00188000173.html
     
  3. fatjoe

    fatjoe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag betalade 2200 för min, få väl snart se om det tillkommer tull och moms också.

    Det billigaste är väl att be nån som besöker staterna ta en med sig.
    250$ är inte mer än 1600 SEK, men sen måste du betala amerikanska moms på 7% eller nåt.

    För de pengarna får du inte ens en halvdålig kinakopia
     
  4. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Ett alternativ är förstås en iPad (1) från 3500 kr ny eller en begagnad, för ungefär motsvarande, med då med 3G eller mer minne.

    De flesta begagnade sägs vara i princip oanvända, vilket ju går att tolka på en del olika sätt. :)
     
  5. halvar

    halvar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    jo jag står i valet mellan en nook å ipad faktiskt vill inte förhasta mig heller jag har ju android i galaxyn så är nöjjd med de men som sagt än så länge finns de ju fler apps till ipad än till android plattorna så ipad kanske är ett bättre val jusst nu
     
  6. Dampwall

    Dampwall Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Gillar du att peta med nya roms och liknande så verkar ju nooken vara the way to go, men vill du bara att "allt"(ok inte flash jag vet :P) ska funka så är det väl ipad som gäller. Hittar du en 3g ipad med typ 32 gb minne på ca 3500 :- så är det ju ett grymt köp om man inte anser sig behöva en dubbelt så snabb och 3 gånger lättare variant som kommer om 17 dagar.
     
  7. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Det där med dubblet så snabb ska vara lite överdrivet, eller åtminstone beroende på vad man mäter på. iOS 4.3, som släpps även till iPad1, ska ha en kraftigt optimerad webbläsare.

    [​IMG]
     
  8. fatjoe

    fatjoe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    OK, du bad om det :)

    [​IMG]

    Angående Nook... jag tycker att den fungerar otrolig bra "out of box", verkligen välgjord. T.ex. installeras systemuppdateringar helt automatiskt när plattan är idle, du behöver inte ens starta om den. Att påstå att Nook kräver en massa pill är inte sant. Faktiskt mer lättanvänt än ipad eftersom du kan registrera och uppdatera utan att behöva koppla den till PCn.

    Visst finns det XDA rom man skulle vilja testa, men dessa är oftast mycket enkla att installera (t.ex. installerar du XDAs Honeycomb ROM genom att trycka in deras microSD och och starta om Nooken). Och det snackas om en officiell honeycomb till Nook inom ett par veckor (obs! obekräftade rykten från B&Ns's eget forum).
     
    Last edited: 8 mar 2011
  9. Dampwall

    Dampwall Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Nice att se att ipaden presterar ungefär lika bra som xoom, xoom's webbläsare har ju sett riktigt fin ut och snabb. Intressant att även ipad 1 inte är allt för långt efter fast den har ju för lite minne vilket gör att den "glömmer" bort delar av sidan när man scrollar mycket.


    Självklart verkar nooken funka ypperligt utan allt för mycket pill, det jag menade var att om man verkligen gillar att pilla runt så är ju den det bästa man kan ha just nu, kommer ju ut nytt varje dag till den verkar det som.
     
  10. fatjoe

    fatjoe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Mitt råd till OP och alla andra som vill skaffa en platta i år:
    1. skaffa ingen, det kommer bättre och billigare grejer nästa år
    2. om du absolut måste ha en platta, köp en billig men fungerande sådan. att lägga ner 5-8 papp på något som blir gammal och "oanvändbar" om 6 mån är ju idiotisk!
     
  11. halvar

    halvar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    tack för alla svar:) ja de är kanske värt å vänta lite får pilla med galaxy sen så länge:P men nook värkar grymm:)
     
  12. Dampwall

    Dampwall Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER


    Så kan man ju se på alla teknik produkter? Till slut sitter du där med 3310 och väntar på hologram telefonen som kan teleportera dig upp till månen.
     
  13. halvar

    halvar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    haha ligger nått i de å:P
     
  14. fatjoe

    fatjoe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Du har rätt, men just nu är det kanske extra fel läge att köpa läsplattor. Priserna går ner snabbt och nya, bättre, modeller dyker upp nästan varje dag.

    Tänk på alla som betalade 9 papp för att importera en ipad från USA direkt när den kom. Hade dom väntat 6-8 månader hade dom kunnat köpa samma sak för 3,5. :(
     
  15. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    6-8 månader! ja så kan man ju se det. vet inte hur många med mig som när man fått griller i huvudet då ska man ha det direkt inte vänta i över ett halvår för att priserna ska går ner.

    köp en herotab c8 om du vill ha något som funkar bra för billig peng det gjorde jag och är kanon nöjd men ser det mest som en leksak
     
  16. halvar

    halvar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    vart finns herotab c8 då?:) hittar den ej på ebay frågan är vad priset är och om den har samma prestanda som nook
     
  17. fatjoe

    fatjoe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det är också vad jag säger: köp en BILLIG platta idag om du absolut måste ha en. Dagens "high-end" plattor är inte värda ett piss om ett halvt år.