Problem: HJÄLP! P8 LITE skärm plötsligt svart men fungerar och låter?!?!

Diskussion i 'P8 lite' startad av Trollfrida, 11 aug 2016.

  1. Trollfrida

    Trollfrida Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag behöver få reda på om det bara är att knalla ner och byta display på min Huawei p8 LITE eller om det går att ordna.
    Vet någon vad felet är skulle jag bli väldigt glad.
    När jag tog ur telefonen från laddaren så blev telefonen plötsligt bara helt svart! Den låter, och fungerar men jag kan inte se någonting på displayen. När jag startar om den kommer loggan upp lite fort men försvinner direkt igen, alltså inte ihållande som den annars gör vid en uppstart.
    Någon som varit med om detta? Finner inte någon info någånstans om liknande problem.
    Hade hellre haft fullt av sprickor på den så jag hade fattat problemet åtminstonde.
     
  2. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Kolla om du kommer in i erecovery och kan göra en factory reset. Allt kommer försvinna från din lur men den kommer vara återställd. Annars är det service som gäller.

    Method 1 – Enter Recovery Mode using Hardware Buttons on Huawei P8 lite
    Step 1 – Turn OFF your phone.

    Step 2 – Now press and hold the following buttons for a few seconds, all at the same time: Power + Volume Up.

    Step 3 – After a few seconds, you should see the Huawei logo first and then enter the Recovery Mode screen on your Huawei P8 lite.
     
  3. Trollfrida

    Trollfrida Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har försökt men det ända som skjer är att det blinkar till och ibland kan jag se den vanliga skärmen och sen blir det svart.
    Jag har en macdator men tänker att jag måste kunna återställa den genom datorn på något vis.
     
  4. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Låter som nått glapp i skärmen du har inte tappat den? Har garanti tycker jag du skall lämna in den på service.