Problem: Hjälp, skärmen lyser knappt längre

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av prima, 22 dec 2013.

  1. prima

    prima Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej, jag tänkte se om jag kan få hjälp här, kanske nån har gjort samma som jag :)

    Så här ligger det till. Jag ska byta kamera på min G2 men innan jag gör det tänkte jag att det vore smart att först se om jag överhuvudtaget klarar det så med hjälp av youtube så öppnade jag upp mobilen och kom fram till kameran, inga problem där.
    MEN sen när jag satte ihop telefonen och starta den så är det så svag belysning på skärmen att man måste hålla den under en stark lampa för att överhuvudtaget se något.

    Så min fråga, vad ska/kan jag göra för att få igång skärmen? Kan jag lämna in den och hoppas att det går på garantin om jag inte nämner att jag varit öppnat upp den och grejat själv?

    Jag har trippelkollat att allt sitter på plats så det verkar inte vara felet.

    Mvh
     
  2. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 399
    Mottagna gillanden:
    3 149

    MINA ENHETER

    Om dom kan se att du öppnat den så tror jag inte det går på garantin.
     
  3. hallonballon

    hallonballon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2013
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Du kan inte ha fått ljussensorn täckt på något vis så den tror det alltid är mörkt? Hjälper det att slå av automatisk inställning av ljusstyrka kanske?
     
  4. prima

    prima Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skärmproblemet är löst som tur var. Det var en kabel som satt löst :)

    Men kamera strulet är kvar. Nu fick jag en ny kamera och installerade den men problemet är samma som tidigare. Jag kan höra att kameran klickar till och den kommer in i kamera läget men bara några sekunder senare kommer det här felmeddelandet "Ledsen, Kameran har stannat" och sen är jag tillbaka till start skärmen.
    Grundproblemet var att det hade kommit in vatten i telefonen fast allt funkar men just kameran är det något knas på. Kan det vara moderkortet som strular?
     
    Last edited: 27 dec 2013
  5. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Var det du som köpte den på Tradera som var vattenskadad?
     
  6. prima

    prima Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja det stämmer. Var det du som sålde den eller vet du något om den annars?
     
  7. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Nope, tänkte ha den som TV-spel eller något, bjöd på den bägge gångerna den var uppe ^^ Antar att det är något på moderkortet som rykt eftersom inte en ny kameramodul fungerar (om du fått en fungerande sådan). Testa att gör en KDZ återställning så den flashar om telefonen (you never know) :)
     
  8. prima

    prima Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja den nya kameran ska fungera. Köpte den original från Tyskland. Men det skumma är att när man trycker igång kameran så kommer det upp en svart bild där man kan trycka på inställningar, blixt osv men bara i ca 5 sekunder men det händer inget förutom med Inställningar. Där får jag upp alla alternativ men just den rutan flimmrar, sen kommer felmeddelandet och kameran stängs av.

    KDZ vet jag inte vad det är? Jag har lyckats roota telefonen men inte flasha den, det är jag inte så bra på.
     
  9. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=101177
     
  10. prima

    prima Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag la in KDZ men kameran kommer inte igång tyvärr :(. Och nu tycker jag mottagningen blev sämre efter uppdateringen så jag ger upp den här telefonen och lägger upp den på Tradera igen. Om nån här vill köpa den så är det bara att PMa mig så tar jag bort annonsen på Tradera innan jag får bud. Jag skickar med den gamla kameran om nån vill ha den med. Den kan ju ändå funka :).