Hjälp snälla kan ej starta optimusen

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Zucherro, 16 maj 2011.

  1. Zucherro

    Zucherro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hejsan. Efter att jag rotade och tog bort en hel del saker på optimus 2x samt lg launcher och ersatte den med launcher pro så bestämde jag mig att göra en omformatering och trodde att telefonen skulle installera om alling som det var från början. NU går det inte att komma in. Bara LG loggan är på utan att den går vidare. När jag trycker på hemknappen, volym ner och onoff knappen så kommer den så långt som till introducerings skärmen där man ska välja språk. När jag trycker på avsluta kommer följande upp. proccesen.com.android.swttingswizzard [/B]har slutat att fungera. Och då startas mobilen om och LG lggan kommer upp utan att någonting händer. Jag har följt flash guiden och flashat om utan att något särskild hände. Vad ska jag göra ?
     
  2. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Tjena, detta är ett vanligt nybörjar misstag tror jag :) det är bara att köra en NVFlash för dig tror jag :/ men din telefon är inte toast iallafall :) en NVFlash går ganska fort att göra :)

    länk till guide: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=37742

    kom ihåg att trycka på den gröna "Tack" knappen till fearkills guide :)
     
  3. M1ntos

    M1ntos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Du har tagit bort alla launchers. Du måste köra NVflash, om du har TB Pro så ta bort LG Launcher och gör LP+ till en system app. Ett tips bara. :)
     
  4. Zucherro

    Zucherro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lyckades fixa allting genom att flasha om den..tack :)