Problem: Hjälp, snälla! Telefon spontandör

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av acr, 22 sept 2012.

  1. acr

    acr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag blir galen! Om 1h plockar jag fram släggan och lägger telefonen på en sten.

    Gjorde en uppdatering till S3'n som hängde sig. Efter detta tar det 10sek ungefär att väcka telefonen när skärmen släckts. Den stänger av sig spontant ifall man inte aktivt sitter och petar på den hela tiden. Samt tar typ 10 uppstarter för att den faktiskt ska lyckas starta upp korrekt.

    Jag har gjort 50st factory resets och cache wipes, samt slängt in senaste mjukvara efter mjukvara. Problem kvarstår. Jag behöver någon total jävla tokåterställning men vettefan hur man gör.

    Kan det fungera bättre ifall jag slänger in en custom rom?
    Måste jag ha ett extern minneskort eller räcker det med det interna minneskortet?

    Försökte lalla runt med S3 Toolkit men skitsystemet vägrar ju fatta att jag slängt på USB felsökning. Verkar inte gå bättre för att man manuellt startar upp telefonen i download mode heller.

    Förövrigt, visst fan ska det inte vara svårt att komma in i download mode ifall man trycker ned alla tre knappar samtidigt? 1 gång 10 lyckas telefonen, annars startar den upp normalt och hänger sig vid hemskärmen.

    Ber om ursäkt för alla svordomar men jag går fan crazy på den här skiten. Drömmer tillbaka till iPhone tiden och sånt börjar smått slösurfa på apple.se just nu.
     
  2. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    ojoj... lugn och fin nu... :)
    flasha in stock i odin, guide finns i forumet... så ska du se att allt löser sig

    this massage was send in symbiosis between tapatalk & my S3
     
  3. acr

    acr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Önskar att det var så enkelt. Flashat in stock rom flera gånger, försökt med flera nya versioner också i takt med att de släppts. Det hjälper inte.
     
  4. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    har du flashat ics?

    this massage was send in symbiosis between tapatalk & my S3
     
  5. acr

    acr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Testade med ICS 4.0.1, men eftersom det inte fungerade tänkte jag att jag skulle ha bättre tur med JB 4.1.1.
     
  6. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    flasha stock ics igen, efter det gör en factory reset... annars vet jag inget bot..

    this massage was send in symbiosis between tapatalk & my S3
     
  7. acr

    acr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Nu rootade jag telefonen och slängde in CWM för jag tänkte testa med en custom rom. Helt plötsligt slutar telefonen att stänga av sig, det går mycket snabbare att väcka telefonen. Tre sekunder, tar typ 1 sekund när jag jämför bredvid med S2'n så fortfarande inte bra. Det här är bara för skumt.