Hjälp, telefonen kan inte starta OK längre

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Konstigt, 5 mar 2011.

1. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Hej!

Min kära dotter kastade min telefon i golvet, under tiden som hon hade ett program igång i Childproof-läge. Efter det så går den inte att starta OK längre, det är något program som kommer upp efter starten som lägger sig över hela skärmen så jag kommer inte åt hem-skärmen och kan inte heller växla till vänster eller höger. Det enda jag kan göra är att dra ner status-gardinen + hålla inne sök-knappen för att få fram en voice-search.

Jag kan se att det programmet som täcker hela skärmen är ToddlerPhone. Exakta texten där är 'Check use default then click here. This is needed for ToddlerPhone Childpr....'. Jag har dock ingen möjlighet att välja något.

Ok, så jag skulle vilja avinstallera detta program, då kanske det hade löst sig.

Jag bootar upp luren i safe-mode genom att hålla inne MENU vid uppstart. Då ser jag min start-skärm men luren stannar bara igång i 15-30 sekunder sedan bootar den om! Detta är samma gång efter gång.

HUR gör jag för att rädda situationen? Tacksam för förslag...

2. Konstigt

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Har förresten testat starta utan minneskort också, gör ingen nytta. Appen ligger troligtvis helt på telefonen.

3. Konstigt

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Tänkte jag skulle ansluta med adb och kolla runt lite men kom på att det går ju inte, kan inte komma in i settings och kan sålunda inte ställa in debug mode...

Edit: Man kan väl även göra detta genom att boota telefonen med volym-minus nedtryckt och välja fastboot sedan plugga in via USB. Det går dock inte på min! Försökte enligt https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=397589#post397589

Den söker efter diverse images typ F99DIAG.img eller F99DIAG.zip mfl. men verkar inte hitta någon av dessa och efter 4 olika filer så går den tillbaka till menyn.

Jag har förresten rootad telefon (med unrevoked) och har ClockWorkMod.

Last edited: 5 mar 2011
  4. Konstigt

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Yes! Själv är bäste dräng :)

1. Bootade telefonen i recovery (ClockWorkMod recovery). Efter detta kunde jag ansluta med adb.
    2. Gick från recovery-menyn in i mounts och monterade /data
    3. Startade adb shell och gick in i /data/app och tog bort apk-filen tillhörande det strulande programmet.
    4. Bootade om telefonen och log brett när min hemskärm & allt annat var tillgängligt igen :)

5. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Så bra då :)