[hjälp] Webbhotel

Discussion in 'Off Topic' started by Eos95, Mar 10, 2013.

1. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    dem blir lansering flyttas hela tiden så det därför dumt att binda upp sig :P

2. henca

henca Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det billigaste webhotell som jag känner till är starhost/northspace:

http://www.starhost.se/

120:- + moms = 150:-/år, sedan tillkommer dock domänavgift som jag i mitt fall betalar direkt till iis. Att jag valde dem till min domän poolhem.se var att de var det billigaste webhotellet som uppfyllde mina krav om php och mysql samt administration via ssh och scp.

Det finns dock mycket att fundera över när man skall välja webhotell, inte bara priset.
    * Utrymme
    * Tillåten trafikmängd
    * OS
    * Scriptspråk för dynamiska sidor
    * Databaser
    * Kontrollpanel
    * Spamfilter

o s v.

Ofta när man försöker jämföra olika webhotell är det ganska svårt att se vad det är de egentligen har. T ex skriver de kanske bara att de har "antispam" utan att närmare precisera om det är t ex SpamAssasin. Själv söker jag för min brors räkning efter något webhotell som har ASSP antispam.

m v h Henrik

3. Droid55

Droid55 Guest

Jag har haft Loopia, Suftown, Binero, Manufrog... Alla funkar, men jag upplevde mycket nertid på Surftown. WordPress fungerar på samtliga och alla erbjuder One Click-installationer. Även om jag utan problem kan installera WordPress manuellt.

One.com har jag undvikit. Trots lockande priser vet jag flera som har haft problem när det gäller WordPress. Det här gäller dock inte alla, vissa kan köra WordPress utan komplikationer. Sen kräver jag svensk support.

Betänk att Manufrog inte är .SE registrar. Det går dock bra att koppla en .SE domän till Manufrog men det kräver att du ha domänen hos någon annan.

4. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Tycker loopia är ok. Men one.com enklare att jobba med plus att de är billigare Har en site nu på loopia som jag haft några år som fungerar kanon. Har även en site på one som jag också aldrig haft problem med.

5. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

MINA ENHETER

Har bara använt Citynetwork och använder fortfarande det. Fungerar prima. Har aldrig haft problem och då kör jag Wordpress också.

6. WDS

WDS Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag föredrar CityNetwork. Har testat citynetwork, binero och one.com ..

Binero är i mitt tycke klart sämst, beror mestadels på att jag fortfarande är i deras gamla kontrollpanel + att deras mailsupport och telefonsupport är kass. Genomsnittlig väntetid på telefonsupporten är kanske 20 minuter och mailsupporten minst 5 timmar. Cattsupporten fungerar dock väldigt bra!

Citynetwork har alltid fungerat, aldrig haft en enda down-tid hos dem och supporten har varit strålande. Älskar deras kontrollpanel, den är helt grym! (Tror att Binero kör samma kontrollpanel som citynetwork i deras nya?)

Jag hade satsat på Citynetwork.. Men det är jag det :)

7. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    Nu är det valt det blev city network.. tackar för hjälpen :)