Hjälp..

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Marcus91, 26 jan 2011.

  1. Marcus91

    Marcus91 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Ber om ursäkt ifall tråden hamnat fel, men då jag inte hittade en kategori för varken hjälp eller Samsung Galaxy 5, så lägger jag tråden här.


    Nu har jag ett stort problem med min telefon, tills nyligen har det gått att lägga in saker i den helt perfekt. Numera går det inte.

    [​IMG]

    Så står det om jag försöker lägga in något på minneskortet/mobilen.

    Trycker jag försök igen så kommer samma sak, uppenbarligen.

    Aja, min första tanke var ju att jag får ta bort skrivskyddet, så jag går ur mappen och högerklickar > egenskaper. Där är "Skrivskydd (gäller endast filer och mappar)" i klickad.

    [​IMG]
    Visar sig då, trycker på ok. Då får jag en ny pop-up, som de står "Det gick inte att tillämpa tribut på följande fil: G:/Android/insert name here. Mediet är skrivskyddat".

    Tänker att de kanske bara är något fel med just den, men icke.
    Går in i mappen igen, inget där inne har skrivskydd i kryssat, bara "Arkiv".

    Tänker då, vafan. Har inte jättemycket saker där i ändå, så kan väl lika bra formatera skiten?

    Får då upp denna
    [​IMG]

    Trycker såklart på "starta", får upp en varningstext om att all data kommer raderas osv. Trycker "ok". Men då jävlar kommer ännu ett meddelande med "Disken är skrivskyddad".

    Alltså kan jag inte formatera den heller..

    Jag hittar inget skrivskydd på själva minneskortet heller.

    Alltså problemet är; jag kan varken lägga in eller ta bort filer.

    Jag kan ta bort filer via telefonen (dvs inne i telefonen kan jag radera saker, samt lägga till appar).

    Hade varit schysst om någon har en lösning på detta :eek:
     
  2. Marcus91

    Marcus91 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen som vet? :(
     
  3. Marcus91

    Marcus91 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    .___.
     
  4. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Testa följande:1. byta usb port till en som inte används av andra apparater såsom skrivare etc. 2. In i inställningar - trådlöst och nätverk - usb-inställningar och välj media lagring.
    Jag antar att du inte har flashat någon custom rom som kan tänkas krångla? Ps har du testat att formatera från telefon menyn? Har inte en galaxy 5 men jag antar att det går att göra på samma sätt som i galaxy s. Är det föresten ett internt eller externt kort?
     
    Last edited: 30 jan 2011
  5. Marcus91

    Marcus91 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är externt minne :P jag vet inte hur man formaterar via telefonen. Men ska försöka klura ut det! Kommer tillbaka med svar asap