Hockeystats - Ännu en Elitserien, Hockeyallsvenskan, Landskamper och Division 1-app

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Sed, 12 okt 2010.

1. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Trodde den appen var försvunnen för länge sedan men den hade tydligen kommit tillbaka:)
    Men jag håller mig till den här appen då den verkar vara stabilare och uppdateras mycket fort med nya funktioner:)

Men jag håller med ovan att det ibland kan bli lite för småplottrigt.

Och sen såg jag en väldigt användbar sak i andra appen. Den visade nämligen vilken match det var på tvn. http://www.canalplus.se/kommande/elitserien

Ser att en del vill inte ha en massa "extra funktioner" men det är ju din app och det här är bara förslag:)

2. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Jo, har tänkt på det men inte blivit av än. Typ Period 1 (1-0 Skott 12-2) som överskrift för varje period.

Det blir ganska plottrigt med massa info, men kanske går lägga till under varje match(när man klickar på matchen). Fast www.tvmatchen.se finns ju också...

3. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Nu ser jag att radiolänkarna dykt upp hos http://sverigesradio.se/radiosporten/ . Det skall nog inte vara några större problem att hämta länken och lägga till en liten playknapp under varje matchinfosida.

4. Sportmats

Sportmats Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lysande med olika teman. Jag gick igenom alla och det kändes först som om jag gillade originalet, den blå bäst men så testade jag mer med den gula och nu är den favoriten :-) I synnerhet med svart bakgrund och vit text... Enda lilla minuset där att på vissa ställen ser man inte texten då den är grå mot den gula bakgrunden men det är saker jag kan överleva i alla fall :-)

Last edited: 2 nov 2010
  5. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Du har väl bytt bakgrund också,

Bifogade filer:

• aik.jpg
      aik.jpg
      Filstorlek:
      78,8 KB
      Visningar:
      121
  6. Sportmats

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ha ha. Nej usch ett fult och billigt plagiat skulle jag aldrig ha som bakgrund.

7. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Räknar ut det i programmet från resultaten. Under pågående matcher bör det stämma. MEN om man MANUELLT uppdaterar tabellen efter matcherna är slut så kommer livetabellen inte stämma. Men det går nog få till på nått sätt, jag måste nog bara lista ut när swehockey uppdaterat listan, om det är direkt efter final score.

Jag tänkte kanske göra så att man kan välja lite färdiggjorda bakgrunder, men för att inte att appen ska bli så stor går det ju enkelt att hämta från en hemsida direkt i appen som t.ex www.edvision.se/hockeystats/backgrounds/. Någon som har några flera bakgrunder som de vill dela med sig av?

8. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Kul idé och bra att du lägger dem separat.
    Bifogar mina två, ganska dämpade färger för bra läsbarhet. Ett tema med mörkgråa/svarta färger och vit text skulle sitta fint då det på svartvita bakgrunder blir lättläst.

EDIT:
    Något som skulle snygga upp gränssnittet är att ersätta de (i standardtemat) blåa fälten med en mörkgrå halvgenomskinlig färg. Tex när man är i vyn med rapporteringen för en match, där skulle själva headern istället för en solid blå färg kunna ha en mörkgrå/svart halvgenomskinlig färg. Samma skulle kunna gälla under "Dagens matcher" där texten "Elitserien" står.
    För att se lite vad jag menar kolla bilden nedan där där den rökgråfärgade bakgrunden syns i vänstra bilden:
    http://www.knowyourcell.com/siteimage/scale/800/600/123998.png

Grym uppdatering idag, Sed!

Last edited: 4 nov 2010
  9. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Att jag inte tänkt på det innan. Tack för tipset....goooglar android semi transparent...:)

edit: Och det var superenkelt.

Last edited: 6 nov 2010
  10. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Version 0.27
    +Målvaktsstatistik.
    +Genomskinliga teman för att passa valfri bakgrund, med svart eller vit text. Under Inställningar och Tema.

Jag provar först med genomskinliga teman med svart text för mörka bakgrunder och vit text för ljusa bakgrunder.

11. Sportmats

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Testade en sån där "genomskinlig" bakgrund, den vita... och där syntes plötsligt inte målgörarna i matcherna. All annan info syns men inte målgörarna.

Sen vet jag inte om det är swehockey som spökar eller om det är något du kan göra "bakom kulisserna", för när man laddar ned de senaste resultaten för sitt lag och ska gå in och tittat på matchfaktat, så står det "shots 0-0". Skottstatistiken har alltså inte uppdaterats av någon anledning.

Lysande utveckling av appen annars! Men det gäller att hålla det på rätt nivå, så att den inte blir som den andra elitserieappen som är alldeles för seeeeg i starten och tar lång tid på sig att ladda allting.

12. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

JO, märkte det under dagens matcher. Jag glömde att jag ändrade på lite textfärger under pågående matcher . Men det är fixat till nästa version.

Gammal skottstatistik går nog skaka fram.

Nu blir det nog inte så många fler nya funktioner utan mest lite uppstädning av en del av min fulkod....det är ju mitt första androidprojekt och det var längesen jag kodade java. :).

13. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Det nya temat blev grymt snyggt, tycker appen ser mer stilren ut nu. Helt galet hur snabbt du lyckats få en så komplett app!

Tycker det låter bra att du lägger tid på att rensa kod och kanske optimera lite.

Hur fungerar uppdateringarna? Laddas samtliga resultat och matchinfo ner vid varje uppdatering för samtliga matcher? Om jag tex bevakar en match bara och är på matchinfosidan, laddas ändå all info för övriga matcher ner eller bara resultaten?

Kort sagt, vad laddas ner när, var, hur...? :)

14. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Återigen, helt underbar app! Tycker den är färdig nu, bara att optimera den så mkt det bara går :)

15. Sportmats

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Utan att säga säkert så ligger den nog och "pollar" (känner av mot systemet) med den tidsintervall du har förutbestämt. Ju oftare desto mer batterikräm drar den antar jag. När det är matcher har jag den på att den ska kolla var tionde sekund (snabbaste intervallet) och då kan batteriet dra ur från 90+ till 50+ under de två timmarna som matcherna pågår. Så det är inget att rekommendera om man har långt till en laddare ;-)
    Utan att säga säkert - övrig info laddas väl ned i samband med att du klickar på matchen. Annars är det bara ställningen.
    Ja detta har verkligen gått snabbt och en riktigt bra app också till skillnad från det andra skräpet och Hockeyligan har ju inte ens fått arslet ur vagnen än med deras utlovade appar, som de räknade med att ha klara till elitseriestarten.

16. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Måste berömma den här appen, var på mässa i helgen och kom på att mitt kära Djurgården spelar. Så jag kollade in hockeystats, och noterade webradioknappen, GULD!

Dock märkte jag efter jag lyssnart klart på den spännande matchen att Telia visade matchen i sin monter..vafan..Hela 5 meter ifrån där jag stod och lyssnade på matchen ;)

17. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Resultaten hämtas hela tiden med de intervall du valt. Blir det mål eller periodändring så hämtas också matchfaktan(skottstatistik och målgörare/utvisningar). Samt att om man kollar på en matchinfosida så uppdateras den med matchfaktan hela tiden med samma intervall du valt.

Så är det tänkt men jag har hittat några buggar så den har nog hämtat matchfaktan lite väl ofta ibland.

18. Rallytönten

Rallytönten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för en riktigt grym app! och tack för de vita (transperanta?) bakgrunderna med svart text.. bara det sparar ju lite ström om man använder en LCD skärm? :P

19. Esse

Esse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Huawei P20 Mate Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 Mate Pro
    Telefon 2:
    Samsung S6
    Telefon 3:
    Samsung S4 mini
    Har sagt det förut, och säger det igen...grym app!

En liten request nu när du ska optimera och dona.

Går det att jobba lite på det grafiska?
    Allt från menyknappar (kanske en liten ikon/bild tillsammans med texten vid varje menyval, dagens matcher, Tabell/Stats, Schema, Uppdatera, INställningar, Avsluta) till knapparna (Live, Statistik, Liga osv) i de olika vyerna - kanske lite skuggningar m.m vid knapparna.

Kanske förfina ikonen lite? Möjligtvis lite trevligare färgsättning, som hänger ihop med appens övriga färger?
    Lite djup i ikonen med tex skuggor runt spelaren, kanske en ram runt ikonen med lite skuggeffekt?

För övrigt gillar jag det enkla och minimalistiska tillsammans med den suveräna funktionaliteten.

20. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Jag har googlat fram nuvarande ikonerna. Det tar så lång tid att pyssla med det grafiska....speciellt när man suger på det och tycker det är supertråkigt. Men nån får gärna hjälpa till med det.