Hockeystats - Ännu en Elitserien, Hockeyallsvenskan, Landskamper och Division 1-app

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Sed, 12 okt 2010.

1. Hockeyligan.se

Hockeyligan.se Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

2. carnaval

carnaval Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Ja TACK Sed! Ett riktigt bra jobb!
    Det enda rätta vore ju egentligen att hockeyligan betalade DIG för det jobbet du har gjort.

Har varit ute i skogen hela dagen, men min irritation mot hockeyligan kan jag inte skaka av mig. Den har snarare växt.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. Hockeyligan.se

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

F-Forward: Använder man något utan tillstånd kan det bli tråkiga effekter. Utgångspunkten är att göra rätt för sig och komma överens - innan dess får man helt enkelt inte använda annans data. Det är rent logiskt, vi kan omöjligt släppa sådan här information helt fri i dagsläget.

4. F-Forward

F-Forward Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 115

MINA ENHETER

Mig veterligen så tillhandahåller svenska ishockeyförbundet ingen information om hur data kan användas från deras databaser. Och mig veterligen så uppnår statistik ingen verkshöjd.

Att vara ett gammalt mögligt troll hjälper knappast Svensk hockey framåt, vad är det som förbjuder er att komma fram till en tillfällig lösning?

5. Hockeyligan.se

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Som sagt, diskussioner pågår. Tills vidare kommer vi att avvakta dessa innan vi kommenterar ytterligare.

6. carnaval

carnaval Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Ja nu har ni ju redan fått hornen att börja växa, så vänta på bara. Låt oss börja tycka riktigt illa om er. Det gynnar er....

Men ja ä inte bitter................

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

7. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Ett jävligt stort tack till sed.

Tråkigt att en så här bra bra ska sluta så här.
    Då programmet redan fungerar klockrent så kommer programmet att få ligga kvar utan att uppdateras.

@Hockeyligan
    Ni har ju varit vid här forumet sida vida sida ett bra tag nu men varför väljer ni att agera just nu? Om ni hade gjort färdigt er app så hade jag förstått men när ni inte ens har något alternativ så är det ju bara ni som förlorar på det.

8. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Varför läste jag inte changeloggen innan jag uppdaterade?! :\

Hockeyligan: Ni är väl medvetna om att ni måste fixa något riktigt fort nu va? Inget "Vi jobbar på det och ni kommer snart få veta vad som händer".
    Jag ställer mig oxå undrande till Akilles fråga, detta kan ju knappast ha varit något nytt för er.

EDIT: I min frustration glömde jag nästan det viktigaste.

Ett megastort tack till sed, fantastisk app. Hoppas allt löser sig, skulle det krävas är jag inte alls främmande att köpa en eventuell betalapp.

Last edited: 6 jan 2011
  9. jsx1

jsx1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fy Fan va förbannad man blir på Hockeyligan.... fan allt finns ju redan att tillgå på nätet!
    Detta är ju heltklart den viktigaste/bästa appen... det är enna jävla giriga svin som vill suga ut pengar... fy fan!

Men tack för tiden som har varit, hoppas de ger med sig!

Och hoppas vi är många som kan hjälpas åt att trycka på/uttrycka vårat missnöje mot Hockeyligan!...

Tack Jocke

10. MiLion

MiLion Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Samma här! Skulle vara fantastiskt!

11. Kokka

Kokka Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

+1 ;-)

12. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Skitsnack. Ni är älskar inte hockey. Ni älskar pengarna ni tjänar på sporten. Så enkelt är det. Inte ens NHL har liga höga krav som ni har. Vilket även ni borde förlora på i längden. För, ni vill väl att hockeyn i Sverige ska växa?

Sen när appen hämtar data från stats.swehockey.se. Vad skiljer den från en vanlig webbläsare? Förutom att den visar infon på ett lite annat sätt. Ska ni börja förbjuda vissa webbläsare att hämta eran info också? Nä, hockeyligan kommer förstöra hockeyn i Sverige. Tyvärr.

Har för mig liknande saker har dykt upp i domstol. Då den som visade infon på sättet det här programmet gör gått fri. Så det känns som ni är ute å cyklar. Men jag är inte 100% på att dom sakerna går att jämföra rakt av.

Eran app kommer ALDRIG att komma. Det är bara för er att sluta drömma om eran grymma app. Tyvärr. Kolla på hur SR löste en liknande situation ;)

13. Zawaq

Zawaq Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung S22
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
  14. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Fördjävligt illa att Hockeyligan ska komma och dra ur elitserien från denna app!
    Gratis appar borde uppmuntras mer!

15. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Det är väl därifrån infon hämtas?

16. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Jupp. Det står i första meningen i första inlägget i denna tråd.

17. erlandsson

erlandsson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fan att jag har gillat autoupdate funktion i telefonen men nu får det bli slut på detta. Hade det bara varit en säkerhetsändring samtidigt hade det inte hänt.

Sveriges radio uppskattar utvecklare på Swedroid och hade nu Hockeyligan gjort rätt så hade dom inte lagt ner pengar på att utveckla en egen app som jag ALDRIG tänker köpa av vissa skäl men om dom gjort som SR och därigenom köpt av Sed istället för att sedan sätta en peng på den så hade jag gärna betalat för den.

Som sagt Sed tack för denna app och är det någon som har APKn så är även jag spekulant.

18. F-Forward

F-Forward Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 115

MINA ENHETER

Här kommer lite valda kommentarer från Android Market också:

Dessutom uppmanar jag alla att kontakta dels Hockeyligan på [email protected] (VD) och [email protected] (Informatör) och fråga dels om det verkligen är så att det är rätt beslut att förbjuda hockeystats att använda informationen, samt påpeka vilken oerhörd badwill det ger att reta upp tiotusentals fans.
    Jag uppmanar också alla att kontakta Svenska Ishockeyförbundet på [email protected] (generalsekreterare), [email protected] (Marknads- och Kommunikationschef) samt [email protected] (Informatör, webmaster) och påpeka att Hockeyligan genom detta förstör för Svensk hockey, samt fråga om det verkligen är så att Hockeyligan verkligen har rätt att förbjuda ett program som i princip fungerar som en webbläsare att hämta statistik från dem på stats.swehockey.se

Slutligen tycker jag att vi drar igång en kampanj när Hockeyligan släpper sin egen app så småningom, och då gå in och sätta en 1:a i betyg och skriva i kommentarerna om hur bakåtsträvande de är.

19. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Här är APK:n för version 1.0.9, det var den senaste jag hade:

-Länk borttagen-

Om någon part misstycker till att jag delar ut den så säg till så plockar jag ner den.

Last edited: 16 jan 2011
    Ampa69 gillar detta.
  20. jsx1

jsx1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER