Hockeystats - Ännu en Elitserien, Hockeyallsvenskan, Landskamper och Division 1-app

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Sed, 12 okt 2010.

1. Dheri

Dheri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har en reflektion och fråga om tidsangivelserna...
    I liverapporteringen anges tiden på två olika sätt. Aktuell matchtid visas efter hur långt som gått av perioden, och händelserna rapporteras med hur lång tid det gått av matchen.
    Är det möjligt att ändra så att det visas i samma format istället? Ingen avgörande detalj på något sätt, men det skulle enligt mig bli en förbättring av en redan sjukt bra app.

2. wcs

wcs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det bara jag som har problem med att radiosändningen för en match bara funkar i 5 minuter innan det bryts och man får starta om radiofunktionen för att får igång det igen. Händelsen upprepas därefter hela tiden. Kan det vara jag som har en tokig inställning?

3. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Det har varit så hela tiden. Appen spelar sverigesradios rtps-länkar, rtsp://mobil-live.sr.se/mobilradio/kanaler/srextra01-aac-96 . Vet inte riktigt vad jag kan göra åt det.

4. wcs

wcs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej då ligger problemet hos SR med andra ord. Då får vi hålla tummarna för att dom kan åtgärda det! :)

5. trx182

trx182 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Grym app! :-)

Som Djurgårdare är det dock mindre trevligt just nu, och man börjar nästan längta till att allsvenskan drar igång, finns det planer att göra en liknande app till fotbollen? Hade inte haft några problem med att betala för denna app med tanke på den service som ges.

6. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Jag har fixat ihop så att den automatiskt spelar igen om den tappar strömmen.

Version 1.4.5.1 beta
    +Radion startar om automatiskt om den tappar strömmen.

http://www.edvision.se/hockeystats/Hockeystatsbeta.apk
    Den går bra att installera över marketversionen och du kommer få uppdateringar vid nya marketversioner.

trx182: Kanske det...ska se om jag hittar någon bra liveresultatservice som inte är så dyr. Jag har frågat fotbollsförbundet men får inga svar.

Last edited: 4 feb 2012
    wcs gillar detta.
  7. wcs

wcs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Underbart! :)

8. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Jag har inte riktigt testat det själv än. Jag provar nu med HockeyAllsvenskan-Extra.

edit: Fungerade okej.

Last edited: 4 feb 2012
  9. trx182

trx182 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Låter kanon, ska hålla ett öga på den här tråden/sektionen. :) Hoppas det löser sig! Vore grymt att samla allsvenskan och de stora ligorna, och kanske CL. Jag har aldrig hittat en bättre app som ger all denna statistik och service.

Bra jobbat! :)

Och angående pris, om du nu är intresserad av en prisbild, så hade jag som följer mitt favoritlag dagligen kunnat lägga en tjugolapp för en app som denna.

10. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har kanske hittat en bugg. Man kan inte trycka på en match som inte kommer att spelas idag eller inte redan har spelats. Igår ville jag tex kolla på inbördes möten mellan två av lagen som ska spela idag men det gick alltså inte. Ingenting hände när jag tryckte på matchen. Samma sak om man trycker på någon av matcherna som spelas på torsdag.

Är det en bugg eller är allt i sin ordning? :)

Edit: jag kanske borde nämna att det gäller elitserien

11. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Under dagens matcher kan du väl trycka?

Men under schemat kan man inte klicka på matcher utan resultat. Jag hade ju inte inbördes möten förut så då gav det inget att trycka på dem, men kan nog ändra det nu.

12. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag var inte under schemat. Jag befann mig under dagens matcher och swipade åt sidan till torsdagens matcher och de går inte att trycka på än.

13. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

När man swipar hamnar man också i "schemaläge" och då går det bara klicka på matcher med resultat. Fixar det nog till nästa version om jag släpper nån fler.

14. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Version 1.4.6 beta
    +Välj om mål,start,period och slut-notifikation ska visas.

Den går bra att installera över marketversionen, alla dina inställningar är kvar och du kommer få uppdateringar vid nya marketversioner.

15. AzuriaN

AzuriaN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

blir de uppdatering nu när de är dags för playoff i div1 ? :)

16. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Det kan ta lite tid. De har ny design på playoffen.

17. AzuriaN

AzuriaN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

ok, får hoppas på att de blir klart i tid då :)

18. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Det tog väl inte så lång tid...

Version 1.4.6 beta
    +Playoff till Allsvenskankval.
    +Välj om mål,start,period och slut-notifikation ska visas.

Den går bra att installera över marketversionen, alla dina inställningar är kvar och du kommer få uppdateringar vid nya marketversioner.

AzuriaN gillar detta.
  19. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Du har ju sagt att du inte tänker fixa nya funktioner i Hockeystats men jag tänker ändå komma med ett förslag ifall du själv skulle vara intresserad. Jag misstänker att det skulle vara ganska mycket att göra för att få det att funka men jag skulle uppskatta funktionen om den fanns :)

Jag brukar spela lite grann på sport och då speciellt elitserien. Ibland kan man göra ganska många kombinationer med upp emot 6 matcher. Kombinationerna kan innehålla allt från att ett visst lag vinner eller att det blir ett visst antal mål i första perioden till att en viss spelare ska göra mål under matchen. Ibland, eller ganska ofta, blir det svårt att hålla koll på vilka matcher man har i vilka kombinationer och då tycker jag att det hade varit fantastiskt att ha en funktion i Hockeystats som håller reda på det åt en.

Jag tänker mig följande eller något liknande:
    I Hockeystats kan man välja att lägga till ett bett eller en kombination med flera bett. Man får då upp en lista med dagens matcher, exempelvis AIK - Frölunda. När man trycker på en match får man upp en lista med olika betts. Bl.a. vilket lag som vinner matchen: 1, X eller 2. Vilket lag som gör första målet. Antal mål under matchen eller första perioden och så vidare. Jag vill inte att Hockeystats ska vara kopplat till något spelbolag eller så utan att man helt enkelt ska kunna lägga in egna kombinationer från en lång lista med olika betts i Hockeystats.

När jag sedan har gjort klart mina kombinationer skulle alla matcher som jag har bettat på kunna finnas i någon typ av lista. Låt oss då säga att jag har valt att sätta 1 på vilket lag som vinner matchen. Det blir alltså AIK i det här exemplet. Så länge AIK ligger under, d.v.s. jag vinner inte, skulle texten kunna vara röd men så snart AIK tar ledningen vilket innebär att jag kan vinna, skulle texten kunna bli grön. Då kan man på ett enkelt sätt hålla koll på hur det går i de matcher man har spelat på.

Jag hoppas du förstår ungefär hur jag menar.

Fundera gärna på det. Särskilt om du själv spelar på hockey. Jag är ganska säker på att det skulle bli en populär funktion :)

20. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

Nja, jag spelar inte så intresset är ganska lågt här...:)