Problem: Högtalare sprakljud

Diskussion i 'Galaxy S22' startad av 81tibr, 2 okt 2022.

  1. 81tibr

    81tibr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2012
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung S22
    Sökte efter ljud och högtalare men hittade ingen tråd som matchar. På Samsung Community forum finns det flera trådar som rapporterar distorted crackling sound på både S22 och S22 Ultra men det är ju bara Samsung standardsvar som "lösning".

    Någon som har problem med att ljudet ibland börjar spraka? Märkte för någon vecka sedan när jag fick notifiering att det lät konstigt. Fixat efter omstart.

    Har efter det haft problemet till och från vid just ringsignal och aviseringar. Hjälper ofta med omstart men rätt tråkigt att behöva starta om (igår 3 gånger). Idag hade jag även problem med ljudet när jag spelade upp en video från whatsapp. Stängde av Dolby Atmos utan att starta om och då blev det bra igen.

    Någon som har en permanent lösning?
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 650
    Mottagna gillanden:
    2 012

    MINA ENHETER

    Förr i tiden med stora högtalare så hade jag sagt att sprakljud oftast betyder att membranet är spräckt, troligen pga att man spelat för högt.
    Men hjälper omstart så är det förstås inget sånt fel.
     
    bernard gillar detta.
  3. Labbråtta

    Labbråtta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2022
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Hade liknade fel på en iPhone förut och då rengjorde service killen enbart högtalaren, körde med sån där klibb klabb och problemen försvann kan va värt att testa göra rent
     
    bernard gillar detta.
  4. Kenta2

    Kenta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    91
    Om det kommit någon vätska (annat än vatten) så kan det bli lite "klistrigt" i högtalaren. Jag har alltid löst denna typ av problem med att hålla tfn upprätt och spreja en liten dutt fett/stärkelselösande (diskmedelsvatten/köksrent) försiktigt upp i högtalaröppning. Låta rinna av och det har hittills alltid löst problemet.
     
  5. PälleH

    PälleH Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2023
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    När telefonen är kall eller varm sprakar det i högtalaren. Det verkar som högtalaren strular vid temperaturväxlingar
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Märkligt, har inte upplevt något liknande. Har du nyligen tvättat av den, så det kan sitta lite fukt vid membranet? Brukar dock torka rätt snabbt.
     
  7. PälleH

    PälleH Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2023
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefonen har alltid varit så här men det släpper om jag öppnar simkortsluckan, så det verkar vara något med tryck i telefonen