Högtalare till mobilen - Vilka är bäst?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Drappe, 31 okt 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Drappe

Drappe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej!

Jag har tittat på Philips Fidelio AS851

Philips Fidelio AS851 - MP3- & datorhgtalare - Hitta lgsta pris, omdmen och information

och även på

Creative D200 som är en 1000:- billigare men då har den ingen docka utan enbart en högtalare.

Creative D200 - MP3- & datorhgtalare - Hitta lgsta pris, omdmen och information

Frågan är om det är värt att lägga 1000:- mer på Philipsen eller köra på Creatives? Har någon erfarenheter från dessa produkter? Vad tycker ni/tror ni?

Några andra tips?

Ljudet är viktigast för mig och att den inte enbart drivs via eluttaget utan man skall kunna använda batterier eller uppladdningsbart batteri också.

Last edited: 31 okt 2011
  2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 366
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Generellt sett har Creative mycket bättre ljud än Philips, jag tsjälv anser att Philips är kasst när det gäller TV, Ljud och endel annat - men det är min åsikt.

Annars kan jag ju rekommendera dig att du tittar in på HiFi-klubben och lyssnar dig till ett bra ljud för att få bästa egna upplevelse. Eller att du kikar in på tex MediaMarkt, Elgiganten eller något liknande - det viktiga är att du får lyssna på ljudet själv och inte bara går efter priset eller vad som står på pappret.

Eftersom du tittar på högtalare i prisklass 1000kr kan jag inte rekommendera några, men jag har två stycken X-Mini II som jag är nöjd med, men dom kan verkligen inte mäta sig i klass med de du tittat på :)

3. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 734
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har varit på jakt efter en bra portabel högtalare för att koppla till min Nexus S samt min bärbara dator och jag tror att jag har hittat vad jag letar efter. Det finns en högtalare som heter Pasce Minirig speaker. Hade aldrig hört talas om det företaget förut. Den finns att beställa från Pasces brittiska hemsida: MINIRIGS

Den verkar faktiskt vara i en klass för sig för detta pris (strax under 1000 kr med frakt till Sverige). 15W effekt. Upp till 60 timmars batteritid. aluminum unibody design. Ljudet ska vara helt fantastiskt enligt recensionerna på amazon. Den fick även 9/10 av Wired: Pasce Minirig speaker review - Specifications, sound quality and price (Wired UK). Hittade även en youtubesnutt: MiniRig portable speaker Review - YouTube

La beställningen idag. Så kan ge ett omdöme så snart jag får den.

Last edited: 10 dec 2011
  4. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 734
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    En liten update: Fick min Minirig ca 2 veckor efter jag beställt den. Tog lite extra tid p g a julruschen. Den har hittills infriat alla förväntningar, riktigt bra ljud och det går att spela enormt högt. Byggkvaliteten är också riktigt bra. Använder den både som datorhögtalare och som högtalare till mobilen.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.