Högtalaren slutat funka?

Diskussion i 'Legend' startad av toien, 15 sept 2011.

  1. toien

    toien Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Helt plötsligt slutade "hörlurshögtalaren", d v s den man har mot örat när man pratar sluta funka på min telefon. Om jag slår på högtalarfunktionen så hör jag den jag pratar med, men om jag har ordinarie på så är det tyst i luren. Någon ide? Har startat om telefonen ett par gånger, men funkar ändå inte, kan den stängas av mjukvarumässigt på nåt vis?
    Tobbe
     
  2. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    99/100 ggr är det helt enkelt trasig högtalare. Återvänd till inköpsställe med kvitto och be dem skicka på service. Tar 2-3 veckor, men bör inte kosta något. Ganska urtypiskt garantifel! Lycka till.
     
  3. john_h

    john_h Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem för ca 6mån sedan vilket av sig självt på något mystiskt vis försvann efter 5 dagar precis när jag hade tänkt lämna in den på service. Startade om flera ggr vilket inte tycktes hjälpa tills jag en dag av en slump råkade svara utan att ha hadsfreen inkopplad (som var min temporära lösning på problemet) och då fungerade den och har gjort sedan dess.

    Så om du inte har problem med att prata med handsfree så kan du ju prova att använda den i ett par dagar och se om problemet försvinner.
    Prova även att återställa telefonen innan du lämnar in den på service då detta problemet inte nödvändigtvis behöver vara ett hårdvarufel
     
  4. Isbrytning

    Isbrytning Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem! Det händer oftast när jag använder telefonen under en längre tid (typ 10-15 min, kollar mail, läser på webben, osv, allt möjligt). Då dyker den lilla headset-symbolen upp från ingenstans, dvs utan att jag kopplat in något headset. Om jag pratar i telefon och detta händer, slutar vi höra varandra. Brukar också lösa detta genom att koppla in headsetet, men det funkar inte om jag från början lyssnar på musik genom headsetet och den lägger av, då kvittar det vad jag gör, jag får inte tillbaka ljudet förrän den lilla symbolen försvinner... Så sjukt störigt! Köpte mobilen förra sommaren på tradera, så garantin gäller ju inte... Hur mycket kan service kosta? Är det värt det eller ska man skaffa ny telefon? Den känns ju lite gammal vid det här laget, som diskuterats tidigare också...