Problem: Högtalaren vid samtal

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av AlexE, 8 maj 2014.

  1. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Har de senaste veckorna haft problem med högtalaren vid samtal, dvs den man håller mot örat. Jag hör inte alls den jag pratar med, den jag pratar med hör mig. När jag slår på högtalartelefon så hör jag däremot den jag postar med.

    Detta uppstår ibland, försvinner sedan några dagar för att sedan komma igen.

    Någon som upplevt något liknande? Kan det bero på hårdvara, mjukvara eller något annat?

    Min telefon är helt stock, ca 1 år gammal och kör senaste officiella uppdateringen.



    Skickat från min C6603 via Tapatalk
     
  2. si3rra

    si3rra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Comviq, Telenor
    Telefon:
    ZenFone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Telenor
    Telefon:
    ZenFone 9
    Telefon 2:
    Motorola G9-Play
    Telefon 3:
    OnePlus Nord
    Du menar att när du aktiverar högtalare så börjar samtalshögtalaren fungera istället för just högtalaren?
    Har haft nåt liknande men trodde det berodde på whatsapp, ibland när man spelar upp musik eller ljud så spelas det genom samtalshögtalaren istället för den vanliga, brukar gå in i service-menyn (*#*#7378423#*#* ) då och kört "speaker, Stereo speaker, och earphone" testerna så har det "hoppat" tillbaka.
     
    AlexE gillar detta.
  3. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Samtalshögtalaren fungerar inte, då aktiverar jag högtalaren, dvs högtalartelefonfunktion. Testade så sun du skrev och allt fungerar bra så får hoppas det fortsätter så. Tack!

    Skickat från min C6603 via Tapatalk