Problem: Hörlurar identifieras inte ibland

Diskussion i 'Xperia Z5 - Allmänt' startad av johanho, 28 okt 2015.

  1. johanho

    johanho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    89
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Hej på er!

    Har någon av er problem med att hörlurarna ni pluggar in i hörlursjacket inte identifieras av telefonen ibland? Smart Connect startas inte och ljudet spelas ur telefonens högtalare även fast lurarna är fysiskt inkopplade. Löses alltid genom att man kopplar ur och in igen.

    Mig händer det kanske 1/5 gånger. Ofta nog för att det ska vara irriterande.
     
  2. mdeletr

    mdeletr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Vanligt problem på gamla z1compact och även Z3. Bekanta haft flera olika modeller av dessa med samma problem
     
  3. johanho

    johanho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    89
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Ajdå, får man fråga hur dina bekanta löst det @mdeletr@mdeletr ? Reparation?
     
  4. mdeletr

    mdeletr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Tyvärr reparation om jag inte minns fel på alla. Mina två döttrar hade samma, ena en z1 Compact. Andra en Z3. De fick på garantin
     
  5. johanho

    johanho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    89
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Tack för informationen! Småjobbigt dock.
     
  6. sahi

    sahi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    @johanho@johanho : Har du provat att reparera telefonen via programvaran för pc/mac? Det löste ett problem som jag hade med hackande ljud över blåtand när jag lyssnade på musik.
     
  7. johanho

    johanho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    89
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    @sahi@sahi Nej inte testat det än. Men är inte det bar an Factory Reset som görs? Fast vem vet, kanske är det som behövs om jag har tur.
     
    Last edited: 29 okt 2015
  8. janson

    janson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu har det även hänt mig med trådade hörlurar!
    Lyssnade på musik som vanligt med mina hörlurar när det helt plötsligt lät som om ljudet var "långt bort" och några sekunder senare spelades musiken genom högtalarna. Kollade här i tråden och gjorde en factory reset, men problemet kvarstår. Ljudet låter fortfarande som om det kommer "långt bort"....blir väl till att reparera :/
     
  9. johanho

    johanho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    89
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Jag kan meddela att jag inte stött på problemet längre sedan jag började köra med mina a-JAYS One+ -hörlurar. Problemet uppstod ganska frekvent med 2 olika par av Iphone-standardlurar.

    @janson@janson har du testat med andra hörlurar?
     
  10. janson

    janson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Problemet är att jag inte kan använda in-ear, jag måste ha on-ear. Fram tills nu har jag använt Urbanear Plattan och de fungerade felfritt på Xperia Z. Jag testade även igår några in-ear som jag har fått med andra telefoner (bla Z:an), men jag kan inte riktigt avgöra om det är skillnad på ljudet.

    Fast ikväll när jag testade igen så märkte jag en skillnad på hur det "kändes" när man satte in de olika hörlurarna i 3,5 mm jacket, om du förstår hur jag menar. Urbanears kom inte lika långt ner, eller enda ner i i jacket, något som jag inte har tänkt/reagerat på under de två veckorna som jag har haft telefonen...ja, ja, ska testa mina bluetooth och se om jag slipper skicka in telefonen.
     
  11. pennywize

    pennywize Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag upplevde detta fenomen igår. Löstes efter att koppla in och ut hörlurarna 10 gånger. Störigt.. Även mikrofonen slutade funkade tills jag startade om luren också. Vad händer..