Problem: Hörlurar Ljudutgången S4? Ljudkvalitet, prassel?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av GATUPLAN, 9 maj 2013.

1. GATUPLAN

GATUPLAN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

FAN!
    Nu testar jag min ”gamla” S3a. Som sagt har jag redan testat allt förutom att kolla hur de nya hörlurar låter i S3an. Och de låter grymt, BasBuds gör ljudet mycket bättre än vad jag är van vid S3an. Inget prassel! Jag har låtar som är med +7dB, alltså högre volym och nej det prasslar inte.
    Basen är mycket bättre osv osv.

Nu vill jag testa på en annan S4a, men känner ingen som har en. Jag vet inte om Inet i Malmö har en i butiken (kundtjänsten var tveksam). Just nu jobbar jag 15 nätter i rad, lite stressigt schema på allt, så jag måste hinna dit också...

Någon annan som upplever prassel i S4an samtidigt som det låter ok i S3an...?
    Iaf nu känns det lite lättare eftersom jag tror att det är just min lur som det är lite fel på...då finnse det hopp?

MVH

2. crf_niklas

crf_niklas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

va i kontakt med samsung support och dom sa till mig att göra fabriksåterställning igen nu efter senaste uppdateringen och nu jävlar spelar det gött som det skall :)

Nu kan jag äntligen njuta av mina nyinköpta Marshall Major lurar :)

Nu vill man inte ta av sig lurarna.

3. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Tack för det du! Nu tror jag att det är det som mest liknar mitt problem.... jag har ing3n tid nu men återställer den imorgon o hoppas på det bästa...
    Vilka problem hade du innan? Prassel???

4. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    477

MINA ENHETER

.

Är detta sant? Trodde det var hörlurarna som var ta me fan sääämst. Men körde de med min iPad och det var helt ok ljud. Till o med PowerAmp misslyckas leverera bra ljud genom S4.

5. crf_niklas

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Japp så upplever jag det min va buggig i 3.5 utgången och ljudet bytte volym om tonläge och ibland kom det inget ljud alls. Har lyssnat hela kvällen nu. Funkar klockrent och låter bra enligt mig.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

6. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    477

MINA ENHETER

Kanske lika bra att testa. Har problem med att EQ;n i Spotify lägger ner lite som den vill med. Efter uppdateringen idag verkar EQ;n inte göra någon skillnad heller.

MÖÖÖÖG o_O :scared:

7. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Tyvärr så är det Samsungs fel att de har gjort att vissa lurar inte fungerar alls bra tillsammans med S4. Speciellt är det STORA problem med headset där man har en inbyggd mic. Jag hoppas att Samsung gör nåt åt detta problem.

Det prasslar i ett antal lurar allt från Sony till a-Jays.. i vissa lurar är det rena lotteriet att få bra ljud dessutom.

Jämförde ett par lurar tex. från Sony MH1C.. det går inte alls undervika
    få prassel, dålig ljudnivå etc. Dessa lurar fungerar inte alls med S4 men fungerar exemplariskt med SG3, Iphone 4

Har även ett sånt headset fr Sony MW1 med blåtand... det hackar, dåligt ljudvolym.. helt omöjligt att lyssna i längden innan man blir förbannad och vill kasta eländet i papperskorgen. Enligt Sony är det inte kompatibelt i nuläget

Jag har VÄLDIGT BESVIKEN på S4 när det gäller att tillbehör inte är kompatibla med luren...

De brode gå ut med varningsmeddelanden att många headset inte stödjer S4

Last edited: 11 maj 2013
  8. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

läste precis detta meddelande på
    http://forums.androidcentral.com/sa...s-problem-low-impedance-headphones-14ohm.html

Based on reports of poor audio quality of the S4 with low-impedance headsets (~ 12 ohm or so), I have tested my S4 (SGH-I337) and compared with an S3 . My measurements, using pure resistive loads, clearly show an oscillation artifact in the S4 audio for headphone impedances <14ohm. This problem is NOT present in the S3 I tested under identical conditions.

Note that stock headphones provided with the S4 and S3 have impedances of ~ 35 ohm and therefore won't be a problem. It is my opinion that if Samsung is aware of this issue, they should definitely include in the S4 spec a MINIMUM headphone impedance value of, say, 16 ohm and should clearly fix the problem in the next Galaxy S.. release.

-> Mer utförlig test finns här
    http://www.jensign.com/S4Distortion/

9. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Vafan...det är i alla fall dessa jag har...var står det hur många ”ohm” dem är på?

http://www.bassbuds.net/sweden/obsession-in-ear-headphones

http://www.bassbuds.net/sweden/red-in-ear-headphones

http://www.bassbuds.net/sweden/dark-blue-in-ear-headphones

Tack!

10. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Då undrar jag också, går det för Samsung att göra något redan nu eller det får de fixa till nästa Galaxy S-släpp – som det framgår i din andra inlägg på engelska...?
    Uppdatering eller något?

Sedan vad tycker du om fabriksåterställning kommer att funka...? eller kanske bara i vissa fall?

Som tex ”crf_niklas” skriver:
    ”va i kontakt med samsung support och dom sa till mig att göra fabriksåterställning igen nu efter senaste uppdateringen och nu jävlar spelar det gött som det skall"

Nu kan jag äntligen njuta av mina nyinköpta Marshall Major lurar*

Nu vill man inte ta av sig lurarna. ”

Vad säger du?

11. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Nu har jag fabriksåterställt telefonen, men det prasslar... kanske lite mindre och det känns som jag fått mer volym, men fortfarande oacceptabelt. Nu är jag alldeles för trott för att bedöma...

Allting känns som en jvl bugg, något som kommer att fixas.
    Typ ny telefon, barnsjukdomar i mjukvaran...eller vad tycker ni?

12. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag har gjort 3 fabriksåterställningar. Inget hjälpte. Har lika kasst ljud fortfarande i mina hörlurar... Och prasslet finns kvar.. SÅ IRRITERANDE

Det bästa ljudet finns fortfarande i originalheadsetet som ingår tillsammans med S4.

13. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Förstår inte riktigt. Är det dåligt ljud i de medföljande hörlurarna, eller alla andra?

14. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Inget fel eller typ. dåligt ljud i de medföljande lurarna.

15. chili64

chili64 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Så det är alltså inget problem så länge man har en impedans över 15 ohm i princip? Har inte märkt av problemet nämligen, förmodligen eftersom att mina lurar har en impedans på 32 ohm.

16. crf_niklas

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Har lyssnat hela dagen på spotify sedan klockan halv 7 när jag började jobba. Har inte haft några problem alls och den låter bara bättre och bättre (kan bero på att hörlurarna var helt nya så dom blir väl något bättre ju mer man spelat i början)

Efter fabriksåterställningen så drar den även mindre ström, innan hade jag nog varit nere på 50% såhär långt in på dagen nu har jag 89% kvar :)

17. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Fast nu har vi ett mycket större problem då det handlar om hur mycket
    " ohm " lurar ska ha för att passa med S4. Trist att Samsung har vilselett iaf mig och säkert tusentals ang. just detta. Mina lurar har alltid fungerat bra med Note 2 och S3.. men inte med S4.

Man står handfallen :cry:

Jag undrar om det finns en adapter till hörlurarna så att det ska fungera felfritt i en S4?

Besökte idag 2 Teknikmagasinet butiker.. fick testa lite adaptrar men tyvärr så funkar inget vidare. Dessutom så fick jag testa 2 olika hörlurar som jag har köpt tidigare. Försäljaren öppnade förpackningarna och "hör och häpna".. ingenting fungerar... försäljaren testade dessutom hörlurarna i sin Iphone. Fungerade klockrent men inte i S4.
    :(

18. septix

septix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag hade samma problem med min S3, men inte på S4. Med samma lurar. Blås lite i kontakten, damm sabbar kontakt mellan kontakt och kontakt. Oj, det där lät rätt fucked up. Jag provar igen, damm i vägen hindrar kontakten mellan telefon och lurar.

19. crf_niklas

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

När jag kör med spotifys equalizer och spelar på låg volym kan jag höra nån form av brus, kanske det ni beskriver? Höjjer jag över halva volymen så försvinner det. Stänger jag av equalizern så hör jag absolut INGET brus hur lågt jag än sänker. Ingen aning om vilka Ohm mina hörlurar har dock.

20. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Fortfarande ingen som vet vad det kan vara för ”impedans” i BassBuds...???

Har försökt hitta på deras hemsida samt i alla dessa papper som följt dem, men det står bara om deras mått, färger och äkthetsintyg på Swarovski kristaller och massa skit, hittar ingen riktig teknisk spec...

Jag tror att det är samma spec i alla men här är länkarna iaf:

http://www.bassbuds.net/sweden/obses...ear-headphones

http://www.bassbuds.net/sweden/red-in-ear-headphones

http://www.bassbuds.net/sweden/dark-...ear-headphones

Tack