Nån som gjort så? Ofta är ju sladdar i lurar grymt tunna, vilket gör det lite svårt... Samma sak med dessa? Annars är det ju klockrent lösning!
Har sett en guide antingen här på forumet eller åt andra håll, men det är klart doable Dock öppnades sjävla fjärren upp för att löda på andra lurar, men jag ska på med 3.5mm jack, så det är bara klippa och löda
Jag brukar öppna själva snäckan och löda där. Brukar vara ett ganska enkelt ingrepp. Det du skall se till är att det skall klara att du drar i sladden utan att den lossnar från sin lödning. Finns det plats i snäckan kan du slå en liten knop på sladden så att lödningen inte utsätts för större påfrestningar.
Har bestämt mig för att köra på dessa: http://jays.se/products/earphones/a-jays-three.html Fast de inte har någon mikrofon...får använda det vanliga headsetet när jag skypear och jag använder det knappt som handsfree iaf.
Mina Beats by dr fungerar inte så bra på Desire Z jag fick igår dock..kan stänga av/på musik men Vol. och knappen för övrigt fungerar inte till något..lite tråkigt.
Till min Nokia N95 8gb så hade jag mitt headset i två delar. första delen var bara själva brickan med knapparna. På den så fanns det då ett 3.5mm uttag för hörlurar. Jag har redan ett par snäckor som jag är nöjd med och söker då endast den där "brickan/kontrollen". Skulle ha testat med den jag hade till min N95a om den inte vore trasig. Någon som vet någon sådan som man kan köpa separat, eller någon med tillhörande hörlurar/snäckor för ett liten summa.
Finns massa modeller på Kjell & co där du kan ansluta egna lurar. Dock kostar de en slant eftersom det är orginalheadest till nokia och se etc. De har även fått in större hörlurar med diskret mick koss porta pro samt ett par som heter Coloud i olika färger
Omlödningen failade, en av plattorna i fjärren släpptes, så nu blir det leta Saken med fjärren från Kjell är att det enbart är mikrofon, jag vill ha volym och byta spår funktion. Men fundrar på iporta pro eller ispark eller nu vad den hette. (den ovanstående syftar på) som tillhör iPhone.
Vet du om alla funktioner fungerar till min HTC Desire HD då? Den här t.ex(som jag hade): http://www.nokia.com.tr/MEDIA_BANK_100/R6Accessories/H/HS45,_AD-54/hs45-ad54_312X312.jpg
Jays har nu släppt inEar lurar med mic och styrkontroll, verkar grymt trevliga. Hoppas bara att de stödjer Desire HD