Tips: Hörlurarna till Xperia Z3C

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av asimov, 25 sept 2014.

  1. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Hörlurarna till Xperia Z3C

    Verkar som fler än jag som hoppades få hörlurar med aktiv brusreducering inkluderade med telefonen, men det verkar inte bli så.

    Detta har jag förstått efter att ha läst på nätet och här i forumet.

    De stora Sony hörlurarna som figurerar i bild på förköpserbjudande i Sverige, kommer i 3 varianter:
    -mdr-10RC, standard lurar
    -noise-canceling, MDR-10RNC
    -Bluetooth variant, MDR-10RBT

    Vid förköp får man MDR-10RC, eller MDR-10R som den kallas ibland - ingen aktiv brusreducering alltså :-(

    Vad gäller in-earbuds, så verkar vi INTE få Headset MDR-NC31EM med digital brusreducering, som tillkommer på andra marknader i Europa, utan det som ligger i kartongen är vanliga earbuds:
    "Lurarna som var med i kartongen heter : MH410c" - andmatts

    "Hörlurarna med brusreducering får man för 1kr om man förbeställer telefonen från Sonys hemsida. " - MaryK
    Men med tanke på Sonys pris på telefonen, så lönar det sig troligtvis bättre att köpa hos nån av förköps återförsäljarna o sedan köpa MDR-NC31EM separat.

    Om ni har mer hörlurs info (t.ex bästa priserna), posta i denna tråden så blir det lättare att ha översikt.
     
    Last edited: 25 sept 2014
    fruktsallad gillar detta.
  2. lasson

    lasson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  3. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
  4. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Enligt Prisjakt.nu ligger priset på Sony MDR-NC31EM346 kr på nätet som billigast.
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2448692

    Men på Teknikmagasinet finns de för 350 kr i butik, där de ger 30 dagars öppet köp med kvitto + obruten plombering.
    http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=261451

    Jag köpte ett par vita i butiken (finns också i svart) o låter dem nu sitta orörda på hyllan tillsvidare. På så sätt har jag garderat mig mot ett eventuellt prisras (ej troligt). Går priset däremot upp pga lanseringen av Z3, ja då köpte jag i rätt tid :-)
     
  5. Gina

    Gina Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Du som har kikat på MDR-NC31EM, det står "När någon ringer dig kan du använda MDR-NC31EM när du svarar. Du har händerna fria och perfekt samtalsljud." men jag hittar ingen information om någon kontroller på lurarna. Hur fungerar det? Finns det någon svarsknapp på sladden som bara inte syns på bilderna?
     
  6. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Vad jag förstått, så finns det inga sladdknappar - man får ställa in telefonen till att autosvara, eller trycka svarsknappen på displayen.
    Eftersom jag inte öppnat förpackningen för att titta på lurarna (o ej gör det förrens jag får min Z3C) så kommer min info från nätet.
    Får du nån mer info, posta det här!
     
  7. tors

    tors Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Xperia XZ1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ1
    Det finns inga sladdknappar.
    Fränt med noise cancelling dock :)
     
  8. Gina

    Gina Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej. Märkligt ändå att man då uttrycker det som att "När någon ringer dig kan du använda MDR-NC31EM när du svarar." om man faktiskt inte kan använda dom till att svara. (att kunna använda dom att prata i är ju i min uppfattning inte samma sak som att kunna använda dom till att svara så som dom uttrycker det)

    Får kila ned till webhallen och höra vad dom säger. Jag vill gärna ha ett par lurar med både brusreducering och som det faktiskt går att svara med utan att plocka upp luren ur fickan. :)