Om man ringer mamma eller polarna så funkar ju den lösningen. Själv jobbar jag med luren i fickan på kostym (eller byxa om man är casual) och jag upptäckte ju problemet flera gånger under vanlig användning på stan i taxi etc (kanske kom säkerhetsbältet åt telefonen vad vet jag) under min första dags användning.
Att "chansa" och hoppas att man inte lägger på samtal för att man vänt telefonen utåt går liksom inte när man talar med kunder. Telefonen blir obrukbar med headset för telefoni helt enkelt.
Inte heller är det OK att telefonen även förblir öppen när du lägger på - eller att HTC gjort ett annat fel som gör att telefonen oförklarligt ringer upp senaste nummer om du trycker två gånger på knappen (något som i resten av världen betyder en låt bakåt i musikspelaren). Att detta går att lösa med trejepartsappars "HTC Redial Fix" är ju en tröst, men gör det inte mindre pinsamt eftersom lösningen är så primitiv (en dummy-kontakt läggs till i telefonens kontaktlista). Att det måste anses vara en bugg och inte en funktion är enligt mitt sätt att se det klarlagt när det inte finns något vettigt sätt att stänga av en så märklig funktion ens för utvecklare.
Återigen, det är helt enkelt inte OK och att något helt grundläggande som man kunnat göra på alla telefoner man haft sedan 90-talet inte längre går på grund av ett fatalt missförstånd av hur en produkt används. Hela hörlursanvändningen är ett enda stort jävla skämt från början till slut på denna lur - och det hade varit fallet även om telefonen kostat en femtedel av vad man nu tar!
Det är ju inte rocket science att se till att man kan styra låtar, svara i telefonen och justera volymen med hjälp av hörlurar direkt. Gå en sväng på stan så ser ni att det är så basic nivå ett användning som man kan tänka sig. Att då missa detta på ALLA punkter är verkligen episkt. Never mind att man inte heller kan röstringa vettigt vilket jag egentligen också ser som rätt grundläggande idag.
Nog känner man sig som en tidsresenär alltid (med hänvisning till tidigare svar) - 25 år bakåt i tiden typ.
Last edited: Jun 20, 2013