Problem: Hörlursplugg passar inte hörlursuttaget...

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av highquality, 6 sept 2016.

  1. highquality

    highquality Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Funkade fint på eftermiddagen när jag tog bussen hem och skulle lyssna på musik. På kvällen hade jag tänkt att lyssna på musik innan jag sover, men när jag placerar in hörlurspluggen i mobilens hörlursuttag, går den inte helt in. Jag pressar den nedåt och trycker hårt, men den går inte helt ned och hoppar även upp igen efter ett tag.

    Jag har pillat i uttaget lite för att se om det kan ha varit damm eller annat skit som möjligtvis blockerat porten, men jag hittar ingenting.

    Behöver hjälp snälla!
     
  2. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 499
    Mottagna gillanden:
    1 055

    MINA ENHETER

    använde du samma hörlurar bägge gångerna? om inte kolla på spetsen på de du använde först. har du spetsen kvar på hörlurskontakten? jämför med en annan hörlurskontakt. du kan ha haft otur att spetsen lossnat när du dragit upp kontakten.

    om kontakten är ok kan du fått ner en tuss eller nåt i uttaget. STÄNG AV MOBILEN innan du tar en nål där du böjt den yttersta spetsen till en väldigt liten krok och fiska i uttaget efter nåt som sitter i uttaget.

    om du fått ner en spets från en plugg är det nästan omöjligt att få upp, måste reparerad av verkstad. tryck aldrig hårt ner i uttaget då du kan skada mer inuti mobilen.
     
    Alligatorn och indika gillar detta.
  3. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej highquality, jag beklagar problemet du upplever med din telefon. :(

    I första hand så låter det som att något kan ha kommit in i 3.5mm-ljudkontakten. Utöver att försökt peta lite, har du kikat in i kontakten under starkt ljus? Jag rekommenderar även att du provar med andra hörlurar för att se om du upplever samma sak.

    Skulle det vara så att du provat olika hörlurar samt kikat i kontakten men fortsatt upplever problemet så rekommenderar jag att du skickar in din telefon till ett auktoriserat serviceombud så den blir undersökt. Du kan skicka in telefonen via din återförsäljare, eller genom att boka en service via Min Support på vår hemsida: http://repair.sonymobile.com/se/#/
     
    JohnnyMann och bernard gillar detta.
  4. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Jag vill inte skrämma upp dig men jag har varit tvungen att lämna in min telefon två ggr för att hörlursuttaget pajat. Och då använder jag främst bluetooth så jag sliter inte direkt på den. Och jag har läst om flera andra som också haft detta problem så det är ngt som Z3an har problem med. Men förhoppningsvis är det bara nåt skräp i själva uttaget eller liknande som du råkat ut för.
     
  5. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Tråkigt att höra. :(

    Var det samma problem du upplevde, alltså att kontakten inte nådde ända ner? Fick du det åtgärdat inom vår garanti? Till min kännedom är det inte vanligt så det är givetvis trist att höra att du råkat ut för det två gånger.
     
  6. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Har skickat in den 2 ggr då hörlursuttaget haft problem men den första gången var drygt 2 år sedan så jag kommer inte riktigt ihåg vad huvudproblemet var förutom att det inte alls fungerade med hörlurar. Men båda gångerna har framsidan av skärmen bytts ut har jag för mig samt en drös med övriga delar också bytts.

    Har också en kollega med samma problem att han inte kan använda hörlurar men han har inte orkat skicka in den.

    Jag måste dock säga att jag gillat hur smidigt det är med garantiärenden hos Sony och den förlängda garantin med 2 år är faktiskt bra. Men mina upplevelser av hårdvaran gör att jag nog inte kommer köpa en ny Sony nästa gång, vilket är lite synd då jag verkligen gillar att de satsar på mindre storlek och rätt snygga telefoner samt hyfsat pris på dem.
     
  7. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Har full förståelse för att dålig erfarenhet av produkten leder till att du tvivlar på att köpa ännu en SONY, tråkigt givetvis - men så är det. :( Vi försöker alltid att göra våra produkter bättre, både hårdvaru- och programvarumässigt. Jag hoppas att vi i framtiden återfår ditt förtroende, håll utkik våra vägar!