Tele2 och sonys kundsupport säger då att det får inte finnas några yttre skador på mobilen för att man ska kunna reklamera, alltså behöver jag först laga skärmen vilket kostar 3500 hos
tele2 och 1200 hos sony, sedan kan jag låta verkstan kolla på uttaget och då kan de konstatera om ja kan reklamera telefonen. Problemet då är ju att de finns risk att de på verkstaden kommer gnälla om att det var fallet som gjorde att uttaget slutade fungera.
Jag har varit i kontakt med
tele2 via deras chat /kundsupporten och pratat om problemet och berättat vad som hänt.
Det jag undrar är om de på verkstan kollar chat historiken, FÖR skulle jag kunna laga den hos sony för 1200, sedan låtsas som att jag tappa telefonen i marken inte skett och gå till en tele2 butik, visa att uttaget är sönder, de skickar in till verkstan och de på verkstan konstaterar att mobilen ska reklameras, eller skulle de veta om från chatten att den gått i backen tror ni?
Click to expand...