Homeknapp = Reload OS?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Feffe, 4 feb 2011.

  1. Feffe

    Feffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Hej bullen!

    Min DHD lider av ett litet problem, det började komma nu för några dagar sen och det e ganska irriterande.

    Ibland, helt random, när jag trycker på min homeknapp när jag ska ut från något program så blir skärmen vit och det står med gröna bokstäver "HTC" och sen kommer det upp en liten grå ruta där det står "loading" och sen loadas allting (widgets, ikoner odyl) om på nytt.

    Det e inget superstörande på problem, hela proceduren tar ca 10 sekunder om inte mindre, men det ska fortfarande inte hända. Har någon upplevt samma sak?
     
  2. bdkswe

    bdkswe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Detta händer när din DHD har slut på minne. Starta om telefonen helt. Och ta reda på vad det är som tar upp allt minne.
     
  3. Feffe

    Feffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Hur kan jag kolla det? Jag brukar ha 200+ minne ledigt enligt advanced task manager. Jag har iofs på senaste börjat använda skype lite mer och vet att det äter ganska mycket, men jag vet helt ärligt inte om det hände även före jag installerade skype.
     
  4. maxa

    maxa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Meny > inställningar > SD och telefonminne
    låter som ett bra ställe att titta på ;)
     
  5. Feffe

    Feffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Tyvärr visar inte den telefonminnet verkar det som, jag antar att han som skriv ovan menade ram-minne och inte utrymme.
     
  6. choudhry

    choudhry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    menu > applications > running services
    Där kan du se vad det är som ligger och spökar :)
     
  7. robztr

    robztr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min bootade om helt utan anledning idag också, hörde bara HTC soundet vid boot sen fick jag knappa pin. Kanske beror på samma sak då, enda jag vet som jag installerat nyss är widget locker. Nån som varit med om liknande?
     
  8. DCLXVI

    DCLXVI Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jo, min telefon har spontanomstartat sig ett par ggr också...kan inte hitta någon logik i varför...
     
  9. Toydroid

    Toydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem efter uppdateringen av mobilen.
    Postar svaret jag fick här,

    I mitt fall hjälpte det att rensa och återställa htc sense. Tyvär får du Snygga till dina skärmar efteråt. Eftersom det plockar bort allt du har lagt på det. som dina widgest och eventuella Mail/Kontakt musik widgets.

    Du går in i Hantera program, -> Alla -> Letar upp HTC Sense. det ska vara den stora utav dom det finns nämligen två. Sedan trycker du på den och kör Rensa Data.

    Detta funkade för mig, Varken jag eller Moonshine Fox. kan inte hållas ansvarig för några som helst problem eller fel som uppstår, när du provar detta.
     
  10. Feffe

    Feffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Att HTC Sense startar om sig låter mest troligt, jag kan säga direkt att det berodde inte på Skype som jag trodde.

    Jag har inget program som tar mycket minne heller så...

    Jag ska prova toydroids metod...

    EDIT: Nu har jag gjort det, ska vi se om den slutar bulla sig!
     
    Last edited: 6 feb 2011
  11. and

    and Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har också fått detta problem de senaste dagarna. Händer endast när jag backar från Friend Stream och jag är inte ens i närheten av att ha slut på minne.

    Hur kan detta helt plötsligt ha dykt upp för flera av oss? Jag har haft min lur i tre månader och ALDRIG råkat ut för det här tidigare. Det måste ju vara någon uppdatering som spökat till det.
     
  12. and

    and Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Och nu är problemet helt plötsligt borta. :-)
     
  13. moody

    moody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    378
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Bumpar den här tråden då en vän råkat ut för samma problem.

    När hon trycker på Home-knappen syns HTC splashbilden i någon sekund och sedan laddas Sense UI:t om. Det tar allt från 10-30 sekunder. ...inga felmeddeladen eller FC:s.

    Någon mer som haft samma problem och löst det?
     
  14. robbanos

    robbanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Fundera på vilket program du installerade precis innan problemet började och avinstallera det programmet. "Stora" program som tex Skype kan ha den effekten som gör att sense startas om
     
  15. moody

    moody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    378
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jo det var min första tanke med men det är en helt "ren" telefon. Det enda kompisen gjort är att konfigurera den och ändra utseendet på hemskärmarna.

    Jag börjar misstänka att sd-kortet är korrupt och därför får sense att krasha (när telefonen skriver till det) så jag har bett henne ta ur minneskortet och se om telefonen funkar normalt då. Oerhört störande beteende iaf då man inte får några felmeddelande.