Honeycomb mot Ice Cream Sandwich

Diskussion i 'Samsung' startad av Stefan-1987, 18 okt 2012.

1. Stefan-1987

Stefan-1987 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej! Stämmer det att dom Galaxy Tab på 8,9" kör Honeycomb och dom på 10,1" kör Ice Cream Sandwich? Jag vill skaffa mig en tab på 10,1" men den ska köra Honeycomb, är det helt omöjligt?

Hur är sedan systemen mot varandra? På Galaxy Nexus (telefonen) så har det varit underbart. På min nuvarande Galaxy Tab 2 7" tycker jag ICS är värdelöst.

2. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Båda tabarna skall väl inom sinom tid uppgraderas till ICS. Om du köper en tab 2 10.1 (51xx)får du idag ICS köper du däremot tab 10.1 (75xx) får du nog HC. Oklart dock om det skiljer sig mellan 7500 (3G/wifi) och 7510 (wifi) eftersom svenska versionen av ICS har kommit till den senare men ännu ej den förstnämnda.

Svaret på den andra frågan, om det är omöjligt att köra HC? Nej det är fullt möjligt under förutsättning att själv flashar in en HC-ROM som du kan ladda hem på tex samfirmware.com. Men frågan är varför du skulle vilja köra HC istället för ICS på en tab 10.1? Jag har testat båda och skulle aldrig någonsin få för mig att gå tillbaka till HC. Den är så otroligt mycket segare än vad ICS är. Men jag har gått vidare till Jelly Bean via CyanogenMod 10 och den är ett par snäpp vassare än ICS.

Vad är det du tycker är värdelöst med ICS på den Tab 2?

3. Stefan-1987

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Okej! Tycker det segar som satan och designen/gränssnittet är inte det snyggaste. Sedan kanske det beror på att den taben jag har en "budget variant" utav dom som redan finns idag. Kan du hjälpa mig att hitta en Galaxy Tab 10,1 som kör HC?

4. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

De nya tab 2 10.1 kommer endast med ICS och jag tror inte att det finns HC att ladda hem, kan knappast tänka mig det. Om du vill ha 10.1 så är det i så fall den äldre versionen du får leta upp dvs GT-P75xx, de kör fortfarande HC.

När det gäller GT-P7510 (wifi) så har ICS kommit men troligen får du uppdatera själv när du får plattan. När det gäller GT-P7500 (3g/wifi) har den svenska versionen inte kommit än så hittar du en sådan i butik är det garanterat HC.

Men frågan är om du verkligen vill ha HC på den? Jag hade HC när jag fick plattan i maj och måste säga att jag aldrig frivilligt skulle gå tillbaka dit.

Nu har jag inte kört ICS särskilt mycket utan gick tämligen snabbt över till JB och CM10 vilket är ett oerhört lyft gentemot Honeycomb.

Last edited: 19 okt 2012
  5. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Att köra HC på en platta är typ som att köra en dieselbil på bensin... Den plattan du provade med ICS måste det varit något fel på, för ICS är så många resor bättre än HC vad gäller flyt och funktioner :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

6. Stefan-1987

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmm okej. Ja jag vet inte, köpte den för drygt 2 månader sedan från Teknikmagasinet och fick lägga ut 2500:-. Sedan vet jag inte om det var något att ha eller om det är så att det är en budget platta från Samsung. Men som HTC Wildfire S, lite mer av en budget variant liksom. Har kollat lite trailers på Youtube när dom visar och packar upp en Galaxy Tab som kör HC. Den ser ut att ha ett sådant bättre flyt än vad min Galaxy Tab 2 7" har. Gränssnittet liksom på min tab tycker jag är jätte trist. Så fort jag kör taben med en launcher så segar allt ihop sig, kommer upp dialogrutor där det står att appen har tyvärr stoppats osv. Tycker att gränssnittet på HC är så mycket snyggare, samt att det verkar vara fler effekter i den originala launchern. Jag vet inte, har bara sett.

7. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Det är bra hårdvara, så det är något annat som spökar. Vilka launchers har du provat?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

8. Stefan-1987

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Faktiskt dom flesta! Just nu kör jag med Nova Launcher Prime, annars har jag provat med Go Launcher EX HD, Launcher Pro, Apex. Ibland segar den som fan så jag får starta om den flera gånger per dag liksom.

9. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Precis så upplevde jag min 10.1 med HC :-) Men med CM10 är det en helt annan platta. :-)

Om du vill och törs skulle jag rekommendera att blåser rent din tab och installerar tex CM9.

Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean

10. T4JZ0N

T4JZ0N Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Min gt-p7500 har funkat bra med både hc och ics iaf. Dock aldrig haft stock rom, utan bara custom.

Sent from my I8150 using the Internet!

11. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Köpte mig en galaxy 2 7" för några veckor sedan. Kör helt original ännu och jag tycker den är sikt seg. Den hänger sig och är typ värre än min LG Optimus 2X . Den slukar ram minnet. Inbyggda webläsare är katastrof jag la in chrome vilken är lite bättre. Så min undran är om jag skall rota sikten och vad rekommenderar ni att jag lägger in för rom i så fall? För som den är nu är den oduglig fast alla Android enheter jag ägt har ju vart som denna. Kanske dags att köpa någe annat. Glömde en sak jag irriterar mig på som fan och det är den oprecisa skärmen en av kanske 100 gånger som den uppfattar rätt typ.

Last edited: 30 nov 2012
  12. Svampen

Svampen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247

MINA ENHETER

Förstår inte varför du köpt ytterligare en androidenhet när du haft så negativa erfarenheter av dina tidigare? :thumbdown:
    Jag kör själv med en gammal Samsung-tab. Kör Adw-launher på den och hemskärmarna flyter som smör. :thumbup:

Skickat från min GT-P7310 via Tapatalk 2