Fråga: Honor 8 vs P9

Diskussion i 'Honor' startad av Ellumination, 27 dec 2016.

Taggar:
  1. Ellumination

    Ellumination Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    28
    Telefon:
    S20, OP6T, P10, OP2, Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S20, OP6T, P10, OP2, Nexus 6P
    Simpel fråga, vilken är bäst Honor 8 eller Huawei P9?

    Skiljer 500 i pris på Tele2's kampanj, 2500:- respektive 3000:-.

    Som jag ser det så är det typ kameran som är snäppet vassare i P9 och CPU är några procent bättre men inget som påverkar vardagligt bruk. Batteri/batteritid bör väl vara mer eller mindre identisk då de har liknande batteri och samma OS?
     
  2. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Hade jag fått välja, så hade jag tagit P9. Den främsta anledningen är egentligen att jag inte vill ha glas på baksidan av en telefon, hur snyggt det än må vara så gör det att jag hela tiden vill ha min telefon i ett fult skal som dessutom gör telefonen större än vad den är.. Jag har fått laga min baksida redan, pga av klåfingriga barn och jag hade tagit av skalet för en stund.. Det enda som jag ser som en positiv fördel för H8, är att den har IR-blaster. Något du bara får med P9+.

    När jag köpte H8, så var det ca 2000kr skillnad, så då var det inget att prata om..
     
    dannejanne gillar detta.
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Skiljer det bara 500kr så skulle jag ta en P9 istället då den inte är lika fragile.
     
  4. Ellumination

    Ellumination Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    28
    Telefon:
    S20, OP6T, P10, OP2, Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S20, OP6T, P10, OP2, Nexus 6P
    Glasbaken var faktiskt något som jag inte hade tagit till hänseende, tack! Ska försöka ta mig till en butik där jag kan känna på live ex. av bägge telefonerna. Vet inte hur värt det är med IR-sändera, men lite kul att ha men kanske inte vitalt.
     
  5. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    873
    Mottagna gillanden:
    1 033
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Njäe, kameran är väl samma i H8 och P9. IMX286. En för färg och en för svartvitt. RAW-format avstängt i mjukvaran till kameran på H8. Lite andra små ändringar i kameramjukvaran. Recensenter som jämfört har fått lite olika resultat olika gånger, så bilderna kan bli olika. Varierat vilken som tog bäst billd.

    3GB RAM på den P9 som säljs billigt och ingen IR.

    Personligen är jag mer för funktion över form... Så gillar inte att H8 är i glas och att det är kurvat. Hade hellre sett en design som H7, P9, etc. med en baksida i metall och gorillaglas 3 eller 4 på fronten. Skulle nog säga att den mest relevanta skillnaden mellan telefonerna är skalet och extra RAM. Glas är rätt korkat, hur många totalt splittrade iPhone 4 har man inte sett liksom... Sen kanske man inte tycker 500 kr extra för metallbaksida är värt det. Många kör ändå alltid telefonen i skal. Jag köpte H8 men var ändå ganska tveksam..
     
  6. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 432
    Mottagna gillanden:
    3 215

    MINA ENHETER

    Är det inte lica som hjälpt till med Kameran i p9,och det är väl inte i honor 8?
     
  7. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Leica märket finns på P9 men inte på H8, för övrigt verkar det var exakt samma kamera. Iaf. jag får den uppfattningen som läst det mesta av recensioner och jämförelser. Möjligen kan det skilja något i mjukvaran.
    För övrigt är det väl bara en smaksak med lite plus och minus mellan P9 och H8.

    Glasbaksida på H8 låter såklart lite skört men tror efter vad man hittills sett att med dom 15 lager glas som H8 har är den ganska tålig jämfört mot många andra telefoners glasbaksida. Åker dom i backen kraschas dom oftast oavsett metall el. glas. Menar att även det är väl mest en känsla av vad man gillar bäst.