Hoppla är det så här en Android mobil skall vara??

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av obra1, 21 dec 2009.

  1. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I går sprang jag på en kollega som har en HTC Hero. Jag kände på den och den är ju helt sjukt snabb och svarar på alla menyer.
    I jämförelse med min Galaxy som ofta "tänker" innan jag kan växla mellan mina home screens och menyer. Enligt min kollega så räcker hans batteri 2-3 dagar om han kör wlan och ca: 4 dagar utan wlan??? Själv fixar inte min Galaxy 1 heldag utan att underhållsladdning en timme vid lunch.
    Heros skärm suger i jämförelse, men damn är det så här en Android nalle skall vara?

    Har ni hört något liknande?

    Oscar
     
  2. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    4 dagar utan wlan låter ju som en dröm ;). Samtidigt låter underhållsladdning vid lunch väldigt extremt, men jag kan inte direkt jämföra då jag har en magic som klarar 2 dagar med lite användning.
     
  3. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    MIn Glaxy är rapp så länge man inte just gått ur browsern lr ett tungt spel, eller installerar något. Batteritiden är ca 1 1/2 dygn utan wlan.
     
  4. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    min glx är lika snabb som polarens hero och det där med batteritiden är ren och skär lögn... såvida den inte bara ligger i fickan och inte gör något, men inte ens då hade den klarat 2-3 dar med wlan igång...

    har osso 1½-2 dygn utan wlan.. beroende på nivån av användande.
     
  5. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmmmm då låter det som om jag antingen fått ett skitbatteri i min och behöver byta det eller så blåsa den totalt. Tack för responsen.
     
  6. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Tror tyvärr inte du fått ett skitbatteri. Jag och två kollegor upplever samma sak med våra tre Galaxy. Min håller inte en hel arbetsdag utan att underhållsladdas.
     
  7. Maveric77

    Maveric77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag laddar min Hero ungefär var tredje dag, har Wifi aktivt alltid! Använder den dagligen, använder kalenderfunktionen i den genom jobbet så en 10-20 gånger per dag har jag den uppe och pillar med den!
     
  8. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hero och Galaxy har ju lika snabba processorer (osäker på om någon är strömsnålare en den andra.) Galaxy har strömsnålare skärm (tror jag) och i övrigt har Galaxyn bättre hårdvara vad jag har förstått... båda har Li-ion batteri Hero 1350 mAh och Galaxy 1500 mAh. Hur kan det vara så att Hero har så mycket bättre batteritid????
     
  9. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Jättebra fråga, som jag också ställer mig. Mina kompisar med Hero får mycket bättre batteritid än jag. För precis som du säger , samma hårdvara och strömsnålare skärm på Galaxyn.

    Samsung har ju klantat sig med delar av operativet (OpenGL är trasigt på den version av operativet min telefon kom med), så det kanske är något som de gjort som spökar. HTC har ju redan släppt tre lurar med Android och har kanske lärt sig nåt på vägen.

    Det jag bl.a. haft problem med är GPS och svårighet att få signal, så kanske Galaxyn har radiodelen sämre placerad - kräver mer sändareffekt?
     
  10. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    ptja, inte klarar en Hero 4 dagar utan laddning. Inte om du använder den som det är tänkt.

    Men 2 dygn utan att stänga av på natten är inga problem för mig iaf. Jag använder iofs inte wlan alls, eller GPS. däremot surfar jag massviss, skickar många sms å allmänt leker väldigt mycket.

    Men att en del med galaxy behöver nödladda lite på lunchen låter ju helt absurt!!!
     
  11. Wu Long

    Wu Long Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem med batteri tills jag fick tipset av någon här att om jag skulle ha mobilen i det medföljande fodralet skulle jag klippa hål för kameraknappen då den i fodralet hålls intryck vilket ger till följd att batteriet dras ut, sagt och gjort ökade jag min batteritid med ca 350%. Nu har jag invisibleshield istället och har bra batteritid. Så ta och kolla det där med knappen för kameran.
     
  12. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nu kollat mitt bältesfodral och gjort extra stort hål för kameraknappen, men det kan inte varit ett problem innan heller. Jag måste ju testa alla förslag. Jag har stängt av allt vad gps och wirless heter. Nu är bara 3G igång, men jag märker ingen förbättring av batteritiden alls.
     
  13. Kooffe

    Kooffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en galaxy. Den klarar runt 2 dygn med massa sms och mobilsurf, nästan inget via wifi dock. Har märkt att köra utan 3G sparar väldigt mycket batteri. Tycker dock att battermiindikatorn är dålig. Min telefon går snabbt från gult till tom, kan ta 20min ibland.
     
  14. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    använd ddms för att se om en app spökar , googla resten!
     
  15. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får underhållsladda min när jag kommit hem från kontoret. Ju längre jag använder den, desto mer känns Galaxyn som en bullshit-telefon. :(

    Heron är riktigt smutt, men ack så ful! :D