Hopplös avstängning

Diskussion i 'ASUS' startad av Strv 74, 5 nov 2011.

  1. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ett problem som jag inte sett beskrivet förut. Varje gång jag slår av Transformern och lägger undan den tror jag den är avslagen. När jag sedan tar fram den en dag eller flera senare finner jag att den är på och har förbrukat mängder med ström hela tiden. Det går med andra ord inte att ladda upp den och tro att den är avslagen så att jag sparar på strömmen.

    När jag slår av maskinen så får jag som vanligt frågan om jag vill slå av. Jag svarar ja och apparaten stängs av. När den sedan slår på igen har jag ingen aning om men det sker inte de närmaste minuterna.

    Kan skakningar slå på den? Dvs om jag bär den i en väska och den hoppar upp och ned? Men jag har även haft den stilla en vecka då jag var bortrest och när jag kom hem hittade jag den påslaget trots att jag slagit av den innan jag reste. Jag har inte haft skärmen separerad från tangentbordet så jag vet inte om det kan ske när skärmen är ensam.

    Hör detta samman med den bugg i programvaran som gör att den förbrukar så mycket ström? En liten oroande aspekt är om man flyger och tror att man stängt av men så är den i alla fall på (även om det i praktiken inte har någon betydelse så är i alla fall bestämmelserna sådana).
     
  2. sand

    sand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur stänger du av - långt eller kort tryck på powerknappen?

    Kort tryck stänger inte av utan den drar en massa ström ändå, kasst men så är det :(

    Långt tryck trodde jag skulle stänga av på riktigt..
     
  3. mrxyz

    mrxyz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har för mig, rätta mig om jag har fel, att den sätts på om man stoppar ner den i dockan, trots att den är "helt avstängd".. eller har du bara plattan utan docka?
     
  4. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har alltid skärmen fastsatt i tangentbordet så jag har i praktiken en netbook.

    När jag satte min avslagna maskin på laddning i går så var den avslagen. När jag kopplade ur den så var den påslagen. Det är den enda apparat jag har av dussinvis som slås på när man ansluter strömmen istället för att bara ladda upp.

    Jag slår alltid av med att trycka länge och får då frågan om jag verkligen vill slå av. Jag svarar "ja" och maskinen slås av. Jag har en Samsung Galaxy Tab och en Galaxy SII och är väl bekant med "korttrycket" som bara släcker ned skärmen.

    Med tanke på hur många som läste denna tråd så måste jag tydligen vara ensam om mitt problem. Jag skall invänta uppdateringen av mjukvaran för att se om felet kvarstår innan jag eventuellt sänder in den till ASUS för reparation.
     
  5. Trenne

    Trenne Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Så fort du sätter i laddaren så startar Transformern av sig själv.
    Så du får sätta i laddaren först sedan stänga av den. Eller stänga av den när du tar bort den från laddning.