Personligen tycker jag att WebOS är det operativsystem som gör sig bäst på tablets. Den enda nackdel jag finner med det är det begränsade apputbudet och det faktum att man måste mecka en del för att kunna få tillgång till betalapps på App Catalog.
Det som besvärar mig mest är cachehanteringen hos webbläsaren som gör att man ofta får gamla sidor laddade och är tvungen att trycka på uppdateraknappen själv. Även programutbudet är väldigt snålt, även om de flesta jag prövat har hållt hög kvalité. Förhoppningsvis strömmar det till med apps nu iomed att det har tillkommit ett gäng hundratusen pers med TPs nu.
Förhoppningsvis får vi även se fler patchar då HP allt annat än lägger ner utvecklingen av WebOS. Frågan är ju bara om någon annan kommer att plocka upp hårdvarutillverkningen.
EDIT: Måste tillägga att en eventuell Androidport inte intresserar mig det minsta. Android 2.3 känns inte alls attraktivt på en tablet när man använt webOS. Om de lyckas få Androidinstanser att kunna köras i cards (så att de i princip blir egna programI så kan det dock bli intressant.
Last edited: 14 sept 2011