HP Touchpad för $99

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Viggo, 20 aug 2011.

1. Murer

Murer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

2D-accelerering av gränssnittet hade varit extremt skönt. Känns oerhört slött om man jämför med WebOS som det är just nu.

Väldigt roligt att se hur långt utvecklingen nått, får verkligen hoppas på att de även orkar fixa Ice Cream Sandwich till TPn när det kommit ut.

2. pellen

pellen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Wifi är otroligt ostabilt...den tappar mitt wlan gärna under 1 minut och sen har den svårt att ansluta igen och bara säger disconnected. Nu märkte jag också att den inte vill vakna, hur gör man en hård omstart? :P

EDIT: Jag slutade vara lat och googlade fram hur man gör en hård omstart. Power + Home i 15 sekunder för den som undrar :)

Last edited: 15 okt 2011
  3. dalton

dalton Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 600
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Jag stänger av min då får jag inga problem med att den dör. Wifi funkar kanon för mig. Konstigt har jag inga problem. Har klockat upp den till 1700 vilket funkar det med.

Sent from my HP Touchpad using Tapatalk

4. mcmuff

mcmuff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Synd att paddan inte har androids alla appar, hade varit den bästa plattan! Älskar webOS! Multitasking som verkligen fungerar.

5. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

är sjukt sugen på en platta och kollar runt, jag tänkte först köpa en xoom, men den är för dyr då jag kan lika gärna köpa en laptop för priset (vilket jag ska göra), har även kikat på Nook Color men den saknar flera funktioner som en platte ska ha (den är egentligen inte ens en platta utan en e-reader) och nu sneglar jag på hp touchpad. men frågan är om den någonsin kommer kunna köra android felfritt eller ska man behövas dras med webOS? Hur bra är webOS? Kan man köra flash o sådant? Fördelar/Nackdelar med den?

tacksam för svar

edit: juste om man ska köpa en är det ebay som gäller? vilka säljare rekommenderas?

Last edited: 16 okt 2011
  6. Murer

Murer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Android lär nog komma att fungera felfritt så småningom, de har bara hållt på i en månad och kommit grymt långt.

Angående säljare så ta någon med bra pris och frakt, med bra omdöme. Vill du slippa tullavgifter och moms så köper du förslagsvis från någon inom EU, om du är villig att chansa på att få billigare så tar du ifrån USA.

EDIT: Ja, du kan köra flash i webOS, mycket bra för den delen. Jag gillar egentligen WebOS mer än Android, men då programutbudet i WebOS är obefintligt i jämförelse med Android så blir man tvungen att se sig om för framtida alternativ. Multitaskingen under WebOS är underbar. :D

Last edited: 17 okt 2011
  7. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

OK har hittat en säljare som har en helt ny och oöppnad för 2100:-, han har sagt att det är OK för honom att skriva "gift" och sänka ner värdet på paketet. Låter det som en bra deal? Då den är helt ny

8. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    de flesta bör väl ligga runt det priset?

9. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Vad saknar du på Nook Color?

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

10. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Vet inte, därav min fråga

Nook color är ju ursprungligen inte en tablet, visst den är grym för det priset men den lilla skärmen och formen gillar jag inte. dessutom så har den väl inte gps och sådant? kamera för skype m.m

11. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Vilka säljare har ni köpt från Ebay?

Kan man lita på "top rated - sellers" tro? Den säljs för 240+60$ frakt, jag frågade om han kunde skriva ner värdet och lägga "gift" tror ni man slipper tulla då?

12. benknackan

benknackan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 687

MINA ENHETER

Denna har inte heller gps, och inte någon kamera bakåt. Dock framvänd kamera för just skype t.ex

13. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Kamera bakåt spelar ingen stor roll men jag hade alltid trott att den har GPS..nåja får fundera vidare

14. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Jag har en Nook men var mest nyfiken på varför du inte ville ha någon. Själv gillar jag formatet och skärmen är riktigt trevlig. GPSen kan jag väl dock sakna lite men då jag använder mobilen som hotspot så får jag positionen på så sätt. Man ska även kunna använda blåtands-gps men det har jag inte provat. Kamera vore väl lite trevligt men mest stör jag mig på att högtalaren sitter på baksidan...

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

15. pellen

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    @BrynaAtHP
    Bryna Corcoran
    New OTA update for Touchpad : bit.ly/qDsQGS

:D 3.0.4

16. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Nice, verkar vara bra förbättringar. Kommer HP fortfarande stödja WebOS? De verkar vara ett grymt OS, mycket mer mjukare än android då den har gpu-acceleration och som många andra nämt så är multitasking en fröjd att använda.

Undrar om de har någon "market" där man kan ladda ner "appar" och isf stöds den i Sverige? K

Kan man fixa svenska eller är det endast engelska som körs?

edit: Juste man snackar om "Cloud" i alla recensioner på nätet, kan vi också använda dessa 50gb?

edit2: Är 300$ inkl frakt billigt? Kan ej hitta billigare på ebay, frågade säljaren om han kunde skriva 50$ värde och det gick bra + gift!

Last edited: 18 okt 2011
  17. pellen

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Som jag förstått det så har HP bara lagt ner utvecklingen av WebOS-produkter, men inte lagt ner WebOS i sig :)

Det finns en HP App Catalog, men om du ställer in Sverige som land när du skapar ett konto så kommer du bara åt gratisapps, och de är inte många till antalet. WebOS största nackdel enligt mig (och förmodligen många andra) är att apputbudet är fruktansvärt klent.

Har själv inte kollat upp det där cloud-tjofräset, men det är väl genom box.net om jag inte minns fel? Kanske skulle kolla upp det där :)

Jag pungade ut $305 för min padda (och verkar ha lyckats smita undan tull/moms...lyckades ta en genväg och hämtade ut paketet innan det kom till mitt postutlämningsställe :P)

18. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Så om man ställer in USA så kan man ta del av betalappar? :teeth:

Vad tycker du om den annars? Värd 300$? Sjuk sugen på en tablet och vill egentligen inte betala mer än 2000:-

19. pellen

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Jepp, men jag vet inte om det är krångel med att man behöver lägga till credit card som även har amerikansk billing address...har inte köpt någon app själv så jag vet inte.

Personligen gillar jag den väldigt mycket, och den dagen då jag kan dualboota mellan WebOS och Ice Cream Sandwich är den fulländad :P Du får definitivt ingen bättre platta för 2k :)

20. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Stämmer bra. Måste vara ett kreditkort / betalkort med en existerande billingadress i samma land som man registrerar sitt kort på.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk