Har nu fått leka med min nya 32 GB med wifi i några dagar och måste säga att jag, på det stora hela, är mkt nöjd!
Men fy fan man måste verkligen se till att ha koll på alla guides så att man inte klantar sig, ff a. om man bor i sverige, ska använda webOS, och vill köpa appar. Helvetiskt mkt bök med registreringen av konto (pga wifistrul tydligen), mera bök med att fixa nytt konto efter att jag, dum som jag är, valde fel shoppingland...
webOS är riktigt fint, om än inte lika lätt för mig att anpassa som android har varit. Jag blir glad av att använda det
lite väl mkt appbrist, och de som finns är väldigt ofta betalappar. Var riktigt sugen på Glimpse men det funkar inte som jag hoppades eftersom man tydligen bara kan använda sig av officiella widgets (så jag kan inte använda evernoteappen + webbläsaren). Mkt synd, split-screen med de två apparna hade gjort plattan till en magisk pluggplatta. De två webbläsare som bjuds är inte lika trevliga och användbara som androids, stör mig ff a. på avsaknad av reflow tror jag.
Finns en del bra patchar men det är verkligen en jungel.
CM7 alpha 3.5 funkar f ö. väldigt bra! Inget strul hittills, lite sämre batteritid och lite sämre tangentbordsfunktion än jag är van vid.
Kan slutligen konstatera att jag är ett stort fan av 7" och widescreen. Touchpaden är inte alls lika smidigt som Nook:en, ff a. inte att skriva på när den inte ligger ner. Men desto bättre att läsa stora PDF-filer på
synd bara att ezPDF verkar ha stendött efter att jag fört över alla mina PDF-filer till plattan. Jäkla features, varför måste den söka igenom alla PDF för?!
Last edited: 9 januari 2012