HTC DESIRE HD ALLMÄNT

Diskussion i 'Desire HD' startad av Anwar93, 15 sept 2010.

1. vaensterhaent

vaensterhaent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpa från England

Hej!

Jag ska ha mig en DHD, men vet inte varifrån jag ska skaffa den. tänkte köpa på www.all-teknik.biz , men dom beställer från England om jag inte minns fel. Vad är det som jag ska ladda ner för att få allt på svenska? Har ju en Hero på engelska så det funkar ju, men vill ju ha på svenska.

Finns det några andra nackdelar med att beställa därifrån (England alltså, killen kan man lita på)?

MVH

2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Aldrig köpt något från all-teknik förut men man kan ju alltid kolla vad folk skrivit om dom på tex prisjakt

3. vaensterhaent

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet var VD:n bor så det är inga problem. ;) Vi bor inte så långt ifrån varandra, så jag känner mig trygg, läst andra recensioner på andra forum osv. Han har extremt bra service, och det är nära, så jag vill beställa därifrån. Men det jag undrar är ifall det finns något negativt med att köpa en telefon som kommer från England, har du/nån någon aning om detta? Måste man ladda ner något som heter "MoreLocale 2" eller något sådant?

MVH

4. Bull3n

Bull3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det ska enligt flera här på forumet bara vara att välja svenska som språk i början. Och går inte det så är det appen du nämner som gäller. Ser dock inge problem med det :P

5. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Så som jag uppfattat det så får du inte Svenska om telefonen är en UK-verision. Folk på detta forum som beställt från just UK har pratat med deras support och dom påstår att dom kommer få en EU-verision, dvs med Svenska.

Men om du nu skulle få en utan Svenska så finns "MoreLocale 2" på androidmarket att tanka hem, som ska ge dig möjlighet till att använda Svenska i telefonen. Så imo borde det inte vara några problem.

6. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

MoreLocale 2 kommer troligen inte att ändra hela telefonen till Svenska, därför att svenska är inte inbyggt i Android, bara i de nordiska versionerna från tillverkaren.
    Sannolikt kommer bara MoreLocale att ändra språket i vissa appar, typ Market etc. Men systemspråket i menyer och liknande kommer fortfarande vara engelska.

Detta beror ju förstås på hur HTC byggt sin mjukvara, så vi vet inte hur MoreLocale påverkar förrän någon testar

7. carez

carez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243

MINA ENHETER

Typiskt..
    Vad väljer man då, halv svensk enhet eller en helt på engelska

8. Bull3n

Bull3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Då blir det nog engelska. Har personligen inga problem med det, även om det skulle vara trevligt att kunna välja själv

9. carez

Mottagna gillanden:
    243

MINA ENHETER

Ska nog fråga när expansys en gång till, tänker på andrahands värdet

10. vaensterhaent

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar för svar!

Om man rootar telefonen till EU-versionen av DHD, försvinner garantin då? Finns det några "problem" som brukar uppstå med att roota, och hur länge kommer det ta innan någon lägger ut den på internet?

Och om jag nu köper några apps när jag har UK-versionen, sen gör ett ROM-byte, då försvinner ju alla apps. Men är det bara att tanka hem dem från Market igen, utan att betala?

Ursäkta för en massa frågor, vill bara bli nöjd med min DHD.

MVH

11. carez

Mottagna gillanden:
    243

MINA ENHETER

Vet inte om det är lika på DHD som G2

http://planetmobile.idg.se/2.14476/1.344519/htc-skojar-med-hackare

12. All-teknik

All-teknik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Ja det är bara att slå mig en signal (nr står på min sida) så kan du väl komma och kolla på telefon när Jag får hem dom. Som det ser ut så bör Jag få hem första sändningen av Htc Desire HD den 29/10, men det är som sagt preliminärt.

MoreLocale2 fungerar väldigt bra på de flesta telefoner MEN det finns en del som det inte ändrar språk på allt, Acer Stream tex blir det bara till hälften på svenska, inställningar och allt det är fortfarande på engelska. Hur det blir med DHD återstår att se när den kommer.

Vänligen
    Niclas All-teknik

Last edited: 24 okt 2010
  13. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Som sagt, det beror på hur HTC gjort mjukvaran. Acer använder väldigt strikta regionsmjukvaror, vilket gör att vissa språk bara finns på vissa telefoner. Hur HTC gör vet jag inte. Vi får hoppas på det bästa^^

14. stn

stn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Funderar på om jag ska köpa ett 8gb kort eller 16gb? Kommer förmodligen filma en hel del och vill kunna lagra upp till 25 minuters 720p-hd film.. hur mycket minne kräver en så stor video-inspelning?

15. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580

MINA ENHETER

Ett 16gb kort är att rekommendera som absolut minimum då, men längden på de videoklipp du kan spela in är nog begränsad till 4gb per sekvens, eller omkring 13-15 minuter beroende på filformatet som minneskortet använder sig av. Dvs om det fungerar på samma sätt som i DSLR kameror.

/ Magnus

16. stn

stn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Kommer använda mig av många olika småklipp, men sammanlagt kommer det landa runt 25minuter per gång. Så problemet du beskriver drabbar mig förhoppningsvis inte.

Tack för svaret!

17. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    dina köpta appar är kopplade till ditt Google-konto.

18. Mc_Piloten

Mc_Piloten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hehehe.
    Mitt första inlägg...
    JAg brukar när jag går på krogen ha en annan plånbok med kedja i för att inte supa väck den, likaså en annan telefon med kontantkort eller åtminstone ett senilsnöre i telefonen så man inte tapper den längre en till knät.
    HAr tappat för mycket nu och lärt mig, är kanske inte lika snyggt eller coolt... men va tusan...

19. Ascer

Ascer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Äh, Skit i om andra tycker det ser dumt ut, har du tur tar någon annan med samma problem efter så är ni fler ;)

20. Kruxillimux

Kruxillimux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER