HTC DESIRE HD ALLMÄNT

Diskussion i 'Desire HD' startad av Anwar93, 15 sept 2010.

1. Defcon

Defcon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min DHD i nästan 5 dagar nu, men verkar ha ett problem med min GPS signal som verkar vara svag. När jag startar exempelvis "Bilpanel" eller "Locations", bör programmen använda sig av GPS signalen (om man inaktiverat Wifi/3g). På "Bilpanel" applikationen snurrar GPS symbolen samt den som är överst blinkar. Trots detta så får jag ingen position markerad, trots att jag väntar 2-4 minuter. Jag testade detta när jag satt i bussen samt när jag var ute och promenerade (fri sikt + inga moln).

Det andra som verkligen stör mig, är när jag försöker spåra mobilen via HTCsense.com. När jag var i skolan och hade telefonfinnaren + Wifi + GPS aktiverade, sen besökte Locations, fick jag min position markerad och den positionen visades på hemsidan. Väl när jag var hemma och ville uppdatera min position blev det krångel, trots att jag hade telefonfinnaren + GPS aktiverade, den visade att jag fortfarande var i skolan -.-.

Efter en evighets försök att uppdatera min position genom hemsidan lyckades jag få min senaste position markerad, men då hade jag Wifi på och besökte "Locations" innan (använde sig mest troligtvis av Wifi för att spåra).

Jag laddade ner GPS test applikationen från Market, 6 satelliter hittades och signalstyrkan varierade mellan 16-30 när jag satt hemma, detta tyder på att jag får gps signal.

Är det bara jag som upplever inga/väldigt långsamma GPS anslutningar när jag försöker använda kart program eller se min position via HTCsense.com?

Evigt tacksam för svar :)

PS: Har uppdaterat till senaste programvaran samt provat att installera om Locations.

2. Kruxillimux

Kruxillimux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Funderar på att roota

Börjat gå i tankarna att roota DHD'n, främst för att kunna använda fler appar. Jag undrar dock vad det i själva verket jag gör?
    Vad försvinner, vad tillkommer, vad kan skadas, går det att återställa, vad förlorar jag, blir den snabbare, drar den mer ström, förlorar jag garanti?

:D

3. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Kruxillimux, inget försvinner. Du kan återställa så garantin är inget problem.
    Ström och snabbhet ändras inte om du nu inte lägger in något som gör så att det blir så.
    Min Desire till exempel drar mindre ström (undervolt bland annat) och snabbare, (överklockning och FOU+ lernel) men även en ROM i sig kan vara snabbare, mindre bloatware till exempel.

Kör på, du kommer inte att ångra dig

4. Kruxillimux

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tack för svar!
    Låter grymt, men även rätt komplicerat.. Inte så hajj på mobiler, datorer är mer min grej. Mycket pill och så?
    Ska helt klart grotta mig in i div. guider mm. när jag får tid!

5. Denesfay

Denesfay Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur gör jag för att stänga av vibrationen vid Alarm/väckarklocka? Letat som satan utan resultat. Lite irriterande när den låter som ett tröskverk på sovbordet när larmet är stegrande :)

6. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

klicka på det larmet du vill justera i listan (jag har 3)
    då får du tiden, beskrivning, ljud, repetera och dra skärmen nedåt så ser du vibrera :)

7. Kruxillimux

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hur gör man för att överföra bilder/filmer man tagit från telefonen till datorn? :neutral: Kan man på något sätt ställa om kameran så allt sparas direkt till SD-kortet?

EDIT: Hittade mappen på SD-kortet mnt/sdcard/DCIM/100MEDIA

Alltså seriöst, måste allt vara så jävla fult i file manager? Kan man inte ändra outsourcen för median jag lagrar?

8. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Komplicerat vet jag inte om det är, är du bra på datorer så räcker det nog bra (jag skulle kunna sammanfatta min kunskap på samma sätt), du behöver ju inte uppfinnare koden, det har redan någon annan stackare lagt ner sin tid på, allt som man oftast behöver göra är att flasha in en .zip fil (typ välja filen i ROM Manager och trycka på OK)

9. Kruxillimux

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jovisst, men tänkte mer på själva konfigurationsgörat och allt som går/ska(?) fixas när man väl har den i luren.

10. Shire

Shire Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Känner mig lite korkad att behöva fråga detta, men jag måste vara blind.
    Var i hela friden stället man in MMS inställningar? :)

11. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Bör man uppgradera till DHD eller räcker det med min Desire?

12. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

Settings > Wireless & Networks > Mobile Networks > APN

13. HenricdW

HenricdW Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är det någon annan än jag som önskar att HD:n fanns i sin "native aluminium"-färg som HTC Legend? Tycker visserligen de bruna och svarta varianterna är ganska behagliga de med, men visst hade den varit fräck i ren aluminium.... eller? Någon för eller emot?

14. Bulldog76

Bulldog76 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Bör o bör. Det avgör man själv. Ingen större skillnad förutom att DHD är grymt mycket snyggare, gedigen och så har den större skärm.
    Jag gillar DHD. i början tyckte jag inte om skärmen på DHD för att den var "blek" i jämförelse med Desire, men nu tycker jag den är bättre. Korrekta färger och skarp. visserligen är denna lur jag har nu inte den första som jag testade. kan vara att den första var lite sämre. kanske måndagsex.

Anwar93 gillar detta.
  15. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

har du pengar att lägga på en liten uppgradering, som du tycker är ett "måste" så kör på :)
    annars hade jag nog väntat om jag var du till nästa år.

Anwar93 gillar detta.
  16. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    "nästa år" låter så långt borta även om det bara är några veckor kvar :D