HTC DESIRE HD ALLMÄNT

Diskussion i 'Desire HD' startad av Anwar93, 15 sept 2010.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Så länge den inte har en Synaptic digitizer så blir jag glad.

2. _David_

_David_ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

det finns väll en mini oxå elr?

3. Osse

Osse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur mäter sig den här mot Samsung Galaxy S gällande "tunga" spel? Finns det några hårdvaruspecifikationer gällande det?

4. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Vanliga Desire menar du? Eller du menar den andra som presenterades samtidigt som Desire HD? Då är det Desire Z du tänker på, men den har ett hårdvarutangentbord.

5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 187
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det sägs att Adreno 205 är rätt snabb. HTC Vision i grafen nedan är densamma som HTC G2 som i sin tur är snudd på identisk med Desire Z, Captivate är i princip densamma som Galaxy S. Detta test är dock bara ett delmoment av många som ingår i GL Benchmark, men det ser onekligen bra ut:

Genom: http://androidandme.com/2010/09/new...have-similar-performance-to-samsung-galaxy-s/

GL Benchmark HTC Vision: http://www.glbenchmark.com/phonedetails.jsp?D=HTC Vision&benchmark=glpro11

Desire HD kommer att prestera minst lika bra som Desire Z på GPU-fronten, dvs i linje med HTC vision i grafen ovan. Frånse siffrorna från HTC Evo 4G, som till utseendet påminner om Desire HD, men som bygger på samma gamla plattform (65nm) som finns i Nexus One, X10 och Desire. Varför den hamnar sist i det här testet beror på att HTC av någon anledning låste uppdateringsfrekvensen till 30 FPS.

Edit: HTC Desire HD finns även den upplagd i GL benchmarks databas och ger 58,9 FPS i samma test: http://www.glbenchmark.com/phonedetails.jsp?D=HTC Desire HD (Ace)&benchmark=glpro11

Edit 2: Här är siffrorna från GL Benchmark för Desire HD, HTC vision, HTC Desire och Galaxy S. De bör dock inte ses som de slutgiltiga, det är möjligt att de använt gammal mjukara när man kört testerna. Nu är testet inte heller helt rättvist då Galaxy S kör Android 2.1 och de övriga Android 2.2, det verkar ha visst inflytande över resultatet.

6. _David_

_David_ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

noyes säljer den HTC som heter hd mini
    http://www.noyes.se/privat/katalog/start/htc-hd-mini/

7. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

8. _David_

_David_ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jaha

9. Kruxillimux

Kruxillimux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Wtf är grejen med batteriet?! Helt seriöst? Läste nånstans att det förvisso var en strömsnålare LCD-skärm nu.. men vafan..
    Värd extra pengarna över standard Desiren, som efter releasen väl borde sjunka i pris?

10. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Låt oss vänta med detta tills de första batteritesterna kommer, vi vet inte alls hur strömförbrukningen kommer att vara, vi bara spekulerar. När det väl finns tester på Desire HDs strömförbrukning kan vi börja diskutera det :)

11. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Det är lite som när Pentium M kom. Låga klockfrekvenser, men ändå snabbare än konkurrenterna. Allt folk såg var att det var 1.3 GHz istället för 2 GHz.

12. Kruxillimux

Kruxillimux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Helt rätt. Men jag skulle bara inte vilja behöva vänta på den när den väl släpps. Om några dagar är det väl garanterat den hetaste mobilen "upcoming", och lär ju förbokas som bara faan. Skulle därför vilja lägga labbarna på en så fort som möjligt, eller iaf förboka.

Man kanske ska boka en, sen avboka ifall batteritesterna släpps innan jag får den (ifall de visar sig vara skit) - och istället köra på en Desire? Eller bara få den hemskickad och inte bryta förpackningen tills testerna är genomförda, och då lämna tillbaka/behålla.

Hur är batteritiden på Desire? Ska det vara som med polarens Huawei, som han knappt kan använda 7-8 timmar, får det vara...

13. simpan_

simpan_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Du var tvungen att skriva precis samma sak i 3 olika trådar, va?

14. kongo

kongo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Beställer man telefonen på nätet har man väl alltid 14 dagars öppet-köp

15. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ställer frågan igen.
    Tror ni att jag kan byta in min mobil + lite pengar för en HD?

16. Comp

Comp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nä.

17. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    "Dessutom förklarar Peter Chou att de nya mobilerna faktiskt inte är något banbrytande inom smartphone-världen."

Jag kan väll till vis del hålla med Peter. Förstår liksom inte vad som är poängen med Desire HD egentligen när HTC själva nästan säger att de inte gjort nått speciellt med dessa lurar. Lite snabbare, lite större skärm och lite större telefon. Det ska nog mkt till än de 768 RAM och uppsminkad GPU för att jag ska byta från min Desire, den sista av sitt slag med en AMOLED-skärm. Inte för att jag vill att teknologin ska stanna på Desire, utan för att jag redan har en bra telefon som jag är 100% nöjd med men också för att man inte kan hänga med utvecklingen genom att vartannat kvartal köpa en ny smartphone. Såvida man inte har rika mammor eller pappor, eller jobbar som konsult (då företaget köper den och ger den gratis till dig)...

Det ska också bli intressant om HTC kommer verkligen att mätta efterfrågan på både Desire och nu Desire HD, och ärligt talat tror jag att de inte kommer göra det. Precis som i april när jag fick min lär företaget inte hinna masstillverka nya supertelefoner som alla tycker om i tid nu heller. Såvida man inte gör nya fabriker i Taiwan/Kina och det ASAP.

Annat som jag tycker är riktigt dåligt är att nya Sense inte kommer komma till vanliga Desire å andra i gänget. Så dåligt att jag skrivit en blogg om det igår. Vi får hoppas att HTC ändrar uppfattningen och ger oss andra den nya Sense med.

18. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Sorry för dp, men kommer 1230 mAh verkligen räcka för att hålla liv i en jätte under en hel dag?

19. pk_fms

pk_fms Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Sådär har ju HTC alltid varit tyvärr :/ Dåligt med uppdateringar så fort dom släpper något nytt

20. SGS

SGS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ehm nej? HTC är mycket bra på den fronten, du förväxlar nog dem med Samsung :P