htc desire hd batteri

Diskussion i 'Desire HD' startad av matte_p, 22 mar 2011.

  1. matte_p

    matte_p Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hallå
    kan man hålla på ladda mobilen fast batteriet inte är helt urladdat kanske är 50 % utan att batteriet blir förstört? för på gammal mobiler blir ju det förstört efter ett tag om man håller på så.
     
  2. TjReal

    TjReal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ladda på du bara..
     
  3. osmium

    osmium Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Litium-jon batterier håller faktiskt längre av att små laddas. De åldras fortare när de är full laddade och av att laddas ur helt.
    Det bästa är att ladda lite och ofta och inte låta den ligga inkopplad när batteriet är fullt.

    En gång i månaden kan det däremot vara bra att ladda ur batteriet helt och sedan ladda det fullt för att batterimätaren ska kalibrera sig.
     
  4. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    ladda hela tiden, tro inte på något annat du hört.. :P jag kan köra spotify med offline mode i 7 timmar och ha 45% batteri kvar. ljudvolym är på 50%.
     
  5. swampmonkey

    swampmonkey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    fast det är ju fakta att lithium-jon batterier tar skada av att ligga fulladade, 4.2 volt, och att de mår bäst lite lägre, syra trams och allt vad det är ;)

    men jag laddar mer eller mindre hela tiden jag med, är en goare känsla att kunna ha fullt batteri när man behöver det, än att gå runt och hålla batteriet pendlande mellan 75-85 % all the time.

    sen, om några år, när barnbarnen ska ha mobil, efter att man skaffat flickvän, som det skaffas barn med, som får barn som sen ska använda mobilen, så kan det ju vara värt att punga ut med de 300kronor, eller 1337 Leetmynt som valutan är då...

    (vad jag vill ha sagt är att slitaget är så litet att det är försumbart på en mobils livslängd i vilket fall, och vårdar man mobilen är inte ett nytt batteri så dyrt när det ger upp, om några år..)