HTC Desire HD - Endast TFT skärm!

Diskussion i 'Desire HD' startad av dt33, 17 okt 2010.

1. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Sade bara vad alla tänker. Kanske, men trött på folk som spammar massa randomskit för att få upp postcountet.. förfan en mobilsida, gå till 4chan och spamma om ni vill vara coola

2. theoo

theoo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ämnet är: HTC Desire HD - Endast TFT skärm!. Är det en nyhet hur ett forum fungerar eller?

3. Nizo

Nizo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så sant, men vad jag har förstått så har vi fått svar på frågan att det är en LCD skärm, samma som sitter i HTC Evo, eller har jag fel?

4. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Om du bryr dig om att läsa så skulle du vetat att taiwan säger tft medans UK säger lcd. Litar mer på taiwanska HTC imo.

5. Nizo

Nizo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Läste det, men HTC själva har gått ut med att det är LCD?

EDIT: HTC Desire HD showcases outstanding multimedia content with its bright 4.3” LCD display and Dolby Mobile and SRS virtual sound and is the first to be powered by the new 1GHz Qualcomm 8255 Snapdragon processor.

http://www.htc.com/europe/press.aspx?id=144266&lang=1033

Last edited: 19 okt 2010
  6. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 490

MINA ENHETER

http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD
    "Thin film transistor liquid crystal display (TFT-LCD) is a variant of liquid crystal display (LCD) which uses thin-film transistor (TFT) technology to improve image quality (e.g., addressability, contrast). TFT LCD is one type of active matrix LCD, though all LCD-screens are based on TFT active matrix addressing. TFT LCDs are used in television sets, computer monitors, mobile phones, handheld video game systems, personal digital assistants, navigation systems, projectors, etc.[1]"

7. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Men vad jag har förstått så säger de påståendena inte emot varandra. TFT är ju en LCD-teknik.

8. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Jag har inte grävt i det själv, så jag kan inte svära på att det stämmer, men enligt uppgift så är 99% av alla LCD-displayer i telefoner av TFT-typ numera.

9. theoo

theoo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och varje gång någon skriver något OT som Tradera/Blocket, så tror alla som är intresserade av vilken typ av skärm det sitter i luren att det har kommit ny info angående skärmen. Behöver jag verkligen förklara hur ett forum fungerar?

10. Nizo

Nizo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En sak är iallafall avklarat, SLCD ^^ sen hur TFT och LCD går hand i hand vet jag inte mycket om. Vad drar ni för slutsats för det? :/

11. Nizo

Nizo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Trodde vi hade lämnat det, men men. Och nej det behövs inte, men om du verkligen har så tråkigt, Så kan du väl ta o berätta en liten historia om hur Forum kom till och hur det fungerar.

12. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Egentligen ingen slutsats alls. Jag vet inte, men jag tycker mig se på alla filmer och bilder att skärmen ser väldigt klar men samtidigt naturlig ut. En perfekt skärm helt enkelt :) Fast det är svårt och spekulera eftersom man inte har sett den irl.

Men jag tror att hälften av de som säger att det är en "deal-breaker" om den inte har S-LCD inte skulle bry sig om om de såg skärmen och upplevde den som bra, de skulle ändå rata den eftersom den på pappret är sämre (i teorin).

13. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Jo men det jag menade. Taiwanska HTC säger TFT medans UK HTC säger LCD. Meeeen som jag quotat under här, det är pretty much samma sak vilket jag hade en hunch om men folk gillar ju att vara petiga.

14. Nizo

Nizo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du har möjlighet till att koppa din dator till din tv, så gör det och kolla på ett av Youtube klippen jag lagt upp här, någon sida tillbaka och kolla i 1080p. Då ser du verkligen att det inte är något som helst fel på skärmen, vad jag ser så är det kristallklart! (42" TV ~ ser precis hur det ser ut, än om jag kollar på samma klipp fast med 15" dator skärm), bara ett tips ifall man vill se hur det ser ut.

15. Nizo

Nizo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag testade att titta på HTC Taiwan, kanske inte kom fram till rätt, men det det står "LCD" på deras också.. fast iofs så kan det bara vara språket som ändras i htc.com, ska dubbelkolla igen

16. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Har testat med full skärm 1080p på datan, 22 tums, och håller med dig. Meeen just hur bra man tycker en skärm är är som med TV apparater. Jag tycker tex att om man ställer en plasma bredvid en lcd (50 tums) full HD på båda så ser jag att plasma ligger steget före. Bättre harmoni och inget eftersläp (jobbar i elektronik-affär på helgerna).

Men det är som sagt vad jag tycker och det är samma sak här. Vad jag sett ser det bra ut.

17. Nizo

Nizo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bara det ser bra ut så tror jag inte det ska vara nått problem, men ska man sitta o jämföra varenda skärm med varandra på varenda telefon kan man lika gärna vänta tills Tekniken har nått sitt maximum, då alla har samma skärmar, dvs om några hundra år kanske? om världen inte går under 2012! :cool:

18. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Eggsakt :)

19. Dentist

Dentist Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

"Seoul, Korea/Tokyo, Japan, April 25, 2008 - Samsung Electronics Co., Ltd. ("Samsung") and Sony Corporation ("Sony") today announced that they have signed a contract to establish an additional 8th generation amorphous TFT-LCD manufacturing line ("8-2 line") at their joint venture, S-LCD Corporation ("S-LCD")."

20. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Hörde ett rykte via Facebook:
    att skärmen endast klarar av 256K färger. Helt och hållet skitprat, antar jag? Inget att ens bry sig om?