HTC Desire HD vs Iphone 4

Diskussion i 'Desire HD' startad av Akhawi, 23 sept 2010.

1. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
  2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Haha satt och sa för migsjälv "Jävla tyskar..."

3. Skee

Skee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Men hur ofta startar ni eran telefon? min är igång hela tiden så igentligen......?

4. Vicelead

Vicelead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om man av olika anledningar flygpendlar dagligen så är det nog rätt skön att ha en snabb uppstart. Så inbillar jag mig att de menat att funktionen skall mottas...

5. Skee

Skee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Flygläge!

6. Vicelead

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Flygläge är till för att aktiveras när man flyger, det stämmer. Men mig veterligt så säger iaf SAS bestämmelser att all elektronik skall vara avstängd under start och landning. Även laptops och vad det nu kan vara, flygläge duger inte.

7. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 490

MINA ENHETER

Ingen som bryr sig om det...

8. Vicelead

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ingen som kontrollerar det nej. Ingen kontrollerar om du har den i "flygläge" heller. Men min personliga teori är att funktionen är utvecklad för detta ändamål.

9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Som du säger ska allt stängas av vid start och landning.
    Har flera gånger även uppe i luften blivit illa bemött av flygvärdinnor då jag har mobilen uppe trots att jag kör flygläde, vilket jag också påpekat men då mer eller mindre tvingad att stänga av den på plats.
    De kontrollerar ju aldrig men blir jäkligt kinkiga om de ser någon som inte följer reglerna.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

10. LooPP

LooPP Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jahapp.
    Då har man hämtat ut en iphone 4 då. Det tog emot och jag var faktiskt väldigt nära att häva köpet.

Första intrycket var att man bara ville bli av med den.
    Men ju mer man använt den måste man säga att den verkar rätt okej. Skärmen är ju bara underbar. Dock stör man sig på småsaker... Vilket man iofs gjorde på Android också.

Min känsla är att första gången man testar android eller ios eller va det det heter i i iphone så tror jag det senare vid första testet skulle vinna hos de flesta då de flesta inte är så insatt. Dock tror jag att man med tiden skulle föredra android.

Jag tror iphonen är närmare "färdig" än vad android är. Jag tror att jag kommer återgå till Android inom ett år när det utvecklats utterligare och det kommit någon lur som verkligen känns lockande, finns ingen riktig sån för mig just nu (och så är egentlgen inte iphone heller).

Iphone = bra, men tråkig i längden.
    android = vinnare i längden, men lite mer avancerad. Android kommer nog gå vinnare om dom lyckas marknadsföra sig bättre.

Framtiden tror jag helt enkelt är android, men just nu känns det lite hugget som stucket (beror givetvis på vad du använder telefonen till)

Och ja, jag saknar android och hade som sagt köpt en sådan lur igen om det funnits någon som lockade mig på samma sätt som Heron gjorde.

Jag saknar Android och jag kommer tillbaka, det är jag säker på!

11. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

jag skulle aldrig köpa apple produkter.. hatar att man blir inlåst! Android ska de va! Frihet <3

12. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Alla gillar ju olika saker eftersom att vi är olika så är det bara.

Alla produkter har sina för och nackdelar. Jag kan tycka att många här på detta forumet har blivit väldigt insnöade på android rent generellt sett. På samma sätt som det var för de förut som avgudade iphone.

Jag själv är öppen och gillar många olika os, plattformar.

Sedan att säga att man hatar apple produkter för att man blir inlåst är väl rätt barnsligt beteende. Visst man kan tycka att man blir inlåst och att det finns mer begränsningar men å andra sidan är det samma sak när det gäller datorer med olika operativsystem. Windows är inte heller speciellt öppet. Alla olika linux distros är öppna men alla fungerar inte med varandra och har olika pakethanterare med mera.

Dit jag vill komma är att trots att ett system är öppet behöver det inte vara bättre för det och det kan ha andra begränsningar.

Själv har jag testat många olika telefoner genom åren. De med smartphones har varit windows mobile, symbian, IOS och android.

Äger numera en macbook pro sedan ett år tillbaka ungefär och är överlag väldigt nöjd med den. Har tidigare byggt ihop datorer själv sedan början av 2000-talet och kör olika versioner av windows och linux.

Har en htpc som använder sig av windows 7 också. Huvudsaken man själv är nöjd spelar det ingen roll om det sitter en symbol med ett äpple en en pingvin på den produkten man äger.

Det vore vidare intressant att se hur många som älskar öppenheten med android telefoner som kör någon form av linux på sina datorer om de nu älskar öppenheten.

Till trådskaparen då skulle jag säga att vänta till desire hd kommit ut och testa båda 2 för att jämföra eller om du redan köpt en iphone 4 kan du ju ändå testa och sälja den.

13. Peer2peer

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag tycker du kan skippa de där snacket om "barnslighet". Apple bygger sitt företag på att designa skit produkter som ser "snygga ut". De stoppar in Nvidias 8000 serie i sinna datorer och säljer dom för över 10 lax. Att köpa teknik som ser snyggt ut. DET är barnsligt. Sen att man inte ens kan använda drag & drop (ironiskt nog Apple började använda först) till och från ipods och iphone är bara helt sjukt, att man måste använda världens sämsta musik program för att synka o_O.

Windows är ganska öppet ja.

Och ja.. folk gillar olika saker, en del vill ha de enkelt. Window Phone 7 kommer ju krossa Iphone på alla olika sätt. Det finns inget bra alls med Iphone idag. Kanske, kanske, kanske App Store fast idag finns det ju inget som är gratis där.
    Microsoft satsar på kvalité.

14. carez

carez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243

MINA ENHETER

Har haft både iphone Windows mobile samt windows på min dator och kör just nu Macbook.

Så du menar att bara för att det är apple så kostar det mycke pengar för skitsaker?

Ta Lg, deras prada mobiler? Nog det sämsta jag upplevt men kostade en hel del pengar.

Ta en HTPC med windows, en pytte liten dator med lägsta möjliga utrustning men oxå den dyr..

Alla företag har väll dyrare saker?

Måste försvara Apple i avseendet datorer, aldrig haft bekymmer med operativsystemet

15. Tiki

Tiki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Håller helt med om det, att Apple gör skitprodukter stämmer inte på datorer (eller enligt min mening någon annan produktgrupp heller).

Apples stora fördel är hur de anpassat hårdvara och mjukvara för varandra. Jag tror det är en av grunderna till Apples framgångar med iPod/iPhone. De flesta är vana med en Windows-dator som kraschar till och från, hänger sig etc. Då är Apples byggkvalité en drömvärld för många personer.

Att Windows 7 Mobile ska slå ut iOS kommer nog inte att hända, Apple har på tok för många marknadsandelar. Och att kalla Windows för kvalité låter väldigt fel i mina öron. En mjukvara med kvalité är för mig bl a ett stabilt program som sällan strular. Det låter knappast som Windows...

16. carez

Mottagna gillanden:
    243

MINA ENHETER

Håller med!
    Apple styr utveckling enbart inom deras fönster, ingen annan som kommer och lägger sig i.

ipods ligger alltid i topp,
    Anledningen till att folk ratar Iphone är nog för att den blivit för "vanlig" och hypad

17. Peer2peer

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Microsofts CEO sa att de ska slå Apple på deras hemma plan, dvs design och användarvänlighet. Och jag antar du menar Windows Phone 7? Om du inte ens kan namnet är du inte värd att döma dem. Liksom kom igen, WP7 har en marknadsbudget på 40 miljarder kronor. Företag kommer och går, jag tror att Apple kommer att försvinna lika snabbt som dom kom.

Haha eller hur, vem vill ha en Iphone 3G eller 3GS idag?

Förövrigt ligger Iphone så otroligt långt bakom alla andra mobil OS just nu. Widgets är det som gör mobiler idag. Vem vill ha massa tråkiga appar? Appar till Symbian och Android gör om telefonen. På Iphone finns det bara spel och matlistor.

18. carez

Mottagna gillanden:
    243

MINA ENHETER

Haha matlistor, lätt värt 7000kr :P

19. Peer2peer

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Varför inte 9-14 000kr för en iphone 4. Då kan du multi-taska matlistor.
    Eller varför inte Coops egna recept i en liten app?

20. Zeecor

Zeecor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad menar du med att Apple kommer försvinna lika snabbt som dom kom? På cirka 30 år då eller?